söndag, juli 02, 2006

Hamnade på Hambo!











Ja, det gjorde jag - hamnade på hambo! De bara dök upp där mitt i gatan, och jag som egentligen tänkt hoppa in i ett segelflyg på en provtur, men par efter par kom dansande förbi och jag blev som förhäxad! Såg första uttagningen, åttondelsfinal, kvartsfinal, semifinalen - och så missade jag finalen! Jag vet alltså inte vilket par som vann! Djupt bedrövad över att en bananbakelse på ett av sveriges bästa konditorier lurat bort mig från tävlingens crescendo får jag nu leva i ovisshet... var det par nummer 1, de unga tu med så vackra sommardräkter från Våland??? Jag hoppas det i allafall, men kanske får jag aldrig veta...

Nåväl - Elsa Anderssons Konditori i Norberg har i alla fall de absolut bästa bananbakelserna på den här sidan av ekvatorn, så vad är väl en finalplats i Engelbrektshambon!?

Hälsingehambon - Here I Come!

Etiketter: ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det var Magnus Mårtensson och Camilla Olsson från Järvsö som vann

tisdag, juli 04, 2006 7:47:00 fm  
Blogger Maria said...

... tack för det! Hur gick det för det unga paret, han hade lite mörkt och spretigt hår och hon hade mörkt med halvlång lugg och resten i tofs i nacken...?

tisdag, juli 04, 2006 2:00:00 em  
Anonymous Anonym said...

Det kan jag tyvärr inte svara på
Kram

onsdag, juli 05, 2006 10:08:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter