onsdag, augusti 16, 2006

I väntan på (oh la la) franska landsbygden...

... sitter hemma hos en vän som i sin tur står i köket och lagar mat - det doftar gott! Hon bjuder mig på körsbärsvin och jag, jag bara sitter här och längtar till den franska landsbygden - det är dit jag vill just nu... Jag vill inte dit sen - jag vill dit NU! Bara vara där och surra runt i goda vänners lag, fejka att jag kan tala franska, dricka gott vin, äta god mat och skratta så jag får ont i både magen och ryggen. För det är det livet går ut på - att vara på den franska landsbygden utan att kunna språket, men själv tro att man behärskar tungomålet till fullo... det tror i allafall jag...
Så nu sitter jag här med vetskapen om vad livet går ut på och har ångest för att jag ska börja jobba igen på måndag...

... och DET kan ju inte vara meningen med livet...

1 Comments:

Blogger Maria said...

undrar om de vill adoptera mig...? DET måste ju vara meningen med mitt liv!!!

torsdag, augusti 17, 2006 10:24:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter