tisdag, augusti 15, 2006

Trängselskatt i Stockholm!?

JA!

9 Comments:

Blogger Lotta said...

Trängsel skatt NEJ!!!!
Trängsel avgift JA !!!

onsdag, augusti 16, 2006 9:16:00 fm  
Blogger Maria said...

Jag kanske använde mig slarvigt av själva begreppet - sorry! Stockholmsberedningen slog fast redan 2004 att skatten är en skatt och inte en avgift och därmed gick makten över frågan från stadshuspolitikerna till riksdagspolitikerna. Däremot så blandas fortfarande begreppen i olika artiklar. Vet själv inte riktigt vilket som är det korrekta i dagsläget! Vad menar du är skillnaden? Jag blir nyfiken! Vi pratade igår om detta men då blandades parkeringsproblematiken in... så jag känner mig lite snurrig nu! Jag tänker absolut rösta Ja för ett införande av en avgift för biltrafik i innerstan, samt hoppas att pengarna går till att utveckla och förbättra kollektivtrafiken!
(eller att det finansierar öppndet en riktig Ben & Jerrys glassbar här i Stock - alltså där ALLA smaker finns med i utbudet, inte de få som finns i affärerna idag... ååååh, den blandade burken med vaniljglass med kakdeg som det översta lagret och under finns lagret med mörk chokladglass tryfflerad med halvgräddade kluttar av brownie!!! Aaaah Mi amore!!!) Oj vilket långt inlägg det här blev!

onsdag, augusti 16, 2006 9:34:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Eeehhh, det här tog visst skruv...jo jag gillar inte att det är en skatt... för det gör att den är oflexibel tillexempel... jag vill att det ska vara en avgift som kan föränras... tycker också att det blev för genomhastat med ett försök som var alldeles för kort!!!! Men jag kommer att rösta ja, men morra över att det är en skatt... & jag tycker fortfarande att det är kul att det fuskas Maria!!! Även om det gäller trafiken!

onsdag, augusti 16, 2006 7:47:00 em  
Blogger Maria said...

Skruv och skruv... ring mig när du hittat dina upphägningskrokar till draperiet i foajén/bibblan!

onsdag, augusti 16, 2006 9:35:00 em  
Blogger Lotta said...

Ok, jag ringer nu!!

onsdag, augusti 16, 2006 10:36:00 em  
Blogger Maria said...

Tack!

torsdag, augusti 17, 2006 9:28:00 fm  
Blogger Maria said...

Fortfarande ingen skägg/musche/polisongrapport ännu... tänkte kolla upp perukshoppen och deras utbud samt priser - på utifall!

torsdag, augusti 17, 2006 9:33:00 fm  
Blogger Lotta said...

Jag é på !

torsdag, augusti 17, 2006 10:09:00 fm  
Blogger Maria said...

Alltid på! Alltid av!

torsdag, augusti 17, 2006 10:13:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter