onsdag, augusti 30, 2006

Joan Jett & The Runaways!















The Runaways har en hemsida som får mitt minne och sinne att rumla runt! Jag gick i 6:an och fullkomligen älskade The Runaways, jag var alltså 11 år och tyckte att dessa 15-17 åriga amerikanska tjejjer var det absolut coolaste som fanns... idag verkar det helt obeskrivigt att de själva var så unga - Joan Jett var 15 år när hon skrev låten Cherry Bomb! Cred-cred-cred! Hela väggarna var tapetserade av affischer från tidningen Poster där grupper som Sex Pistols, ABBA, Kiss och Runaways blickade ner på mig. Alla var skithäftiga, men coolast och bäst var just Runaways...
Nu har Joan Jett and The Blackhearts en oerhört snygg hemsida och The Runaways sida är inte fullt så snygg måste jag erkänna. Men det är ändå lite härligt att snurra runt där i minnenas kavalkad!

Länkar till respektive hemsida:
Joan Jett and The Blackhearts
The Runaways

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Maria said...

Den måste jag kolla upp! känns som en privat coolarock'n'rolltjejjsfestival skulle behöva anordnas under hösten/vintern!!!

torsdag, augusti 31, 2006 12:24:00 em  
Blogger Maria said...

Ah, Edgeplay finns på Ginza för 169 pix!

torsdag, augusti 31, 2006 1:47:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter