lördag, augusti 26, 2006

Semesterersättning!














... oops det blev champagne idag igen... men nu bjöd jag min systerdotter och så tog vi ett glas extra till moules mariné som vi råkade beställa in - man måste ju äta också!
Första veckan på jobbet efter semestern sög musten ur mig, jag är kanske inte gjord för att jobba, och att helt plötsligt bara vara ledig i två dagar känns som om man blir snuvad på något - typ 32 dagar eller något liknande. Men nu visade det sig att de missat att dra mina semesterdagar och enligt mitt senaste lönebesked har jag hela 32 dagars semester kvar att ta ut. Tyvärr blev jag utan semesterersättning, så jag knallade resolut upp till administrationen och meddelade felet. Synd, för jag hade gärna tagit ut massor av semester i höst, men semesterersättningen vill man ju inte vara utan... eller... can it be a win - win situation here!?

eXTReMe Tracker
website counter