torsdag, september 14, 2006

Förorter jag gillar!

Jag gillar Gubbängen!
I min enfald trodde jag att det skulle ligga en massa gubbar på en äng när jag kom dit... men så var inte alls fallet. Det var en alldeles underbar liten söder-om-söder förort med anor från 1940-50 talet. Snirkliga gator där tallarna stod kvar stora och starka mellan portarna. Lugnt och mysigt... och så fick jag ju en Manhattan på den lilla men ack så mysiga balkongen - det var verkligen trevligt må jag säga!

Att vara i Gubbängen är som att vara lite grann utomlands... det är bara väldigt nära hem!

(Info om Gubbängen)

4 Comments:

Blogger Lotta said...

Jag gillar mest Tumba.... för där finns så fin macramé i taket i centrum!

torsdag, september 14, 2006 8:31:00 em  
Blogger Whoa said...

Jag är otroligt dåligt insatt i Stockholms geografi, men det låter som ett mysigt plejs. Kanske får ta och pallra mig dit nästan gång jag är i huvudstaden.

fredag, september 15, 2006 10:04:00 fm  
Blogger Maria said...

... men inget är så härligt som söööööder...

fredag, september 15, 2006 1:20:00 em  
Blogger Maria said...

aaah - en självklar entrérätt om man var bosatt där!!! Fantastico!

fredag, september 15, 2006 1:45:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter