lördag, september 09, 2006

Höstskrudad...


















Höst... jo det har börjat bli höst...
Jag är en människa som tycker mycket om... alltså jag tycker mycket om både det ena och det andra, det är sällan halvhjärtat utan allra som oftast i hundra knyck! Nu börjar man märka att det faktiskt är höst - jag får sätta på mig min nya gröna manchsterkappa, långa och stickade sjalar, köpa nya mössor (som jag i och för sig inte kommer att använda), sitta och mysa i soffan under en filt en hel helg, ta långa promenader i höstsolen med obligatorisk fika. Jag blir helt enkelt en mysigare människa, lite softare, mer kramgo och glad. Jag vill kramas extra mycket på hösten! Det har helt plötsligt blivit lite kallt och rått, fönstret måste stängas nattetid och råkar en fot hamna utanför täcket nattetid kan man nästan förfrysa den... Man skrudar om, får engelska rosor på kinderna och ruggar upp pälsen för att få lite luftbuffert som isolering...

Jag tycker mycket om hösten - jag ÄLSKAR hösten...
Välkommen allra käraste höst, av hela mitt hjärta - välkommen!

Etiketter: ,

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hösten är mysig och pysig

lördag, september 09, 2006 3:03:00 em  
Blogger Maria said...

... och mustig & krullig!

lördag, september 09, 2006 3:05:00 em  
Blogger Whoa said...

Alltså, ditt hår..., får jag ta på det? Jag tror att jag är en hår-fetishist.

lördag, september 09, 2006 3:59:00 em  
Blogger Maria said...

Jag kan skicka en liten lock kanske... men jag är rätt så fäst vid dem alla!

lördag, september 09, 2006 4:27:00 em  
Blogger Lotta said...

Tillhör du Höst-Triben kanske?

söndag, september 10, 2006 9:46:00 fm  
Blogger Maria said...

absolut, gick med i den under mina studier på kulturantropologiska institutionen i uppsala! min sk flummiga period...

söndag, september 10, 2006 9:56:00 fm  
Blogger Lotta said...

Hur flummig ser jag ut på den här bilden då?

söndag, september 10, 2006 10:23:00 fm  
Blogger Maria said...

som en sportkeps i himlen!

söndag, september 10, 2006 10:25:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter