måndag, september 04, 2006

... som en känsla av kärlek...

Visst är de ljuvliga de där stunderna när man hör en låt och man blir fullkomligt kär... kär i tonerna, harmonierna, rösten... ja hela känslan i låten frammanar samma rus i hjärnan, samma fjärilar i magen som när man blir kär...

Just precis där befinner jag mig nu!

Föremålet för mitt trånande är gruppen Tarnation och deras version av Nightcrawlers låt "Little Black Egg". Det är en förtjusande liten låt som slingrar sig in i mitt inre och kittlar med de mest förljuvande harmonier. Likt fallande dun singlar harmonierna ner över mitt ansikte. Det är en perfekt sommardag där jag ligger på en sommaräng med vilda ängsblommor runt omkring mig... En bit bort går några hästar och betar mellan sammetsmularnas frustningar... jag bestämmer mig för att släntra bort till kiosken och köpa mig en glass... och låten loopar med mig hela dagen...

Jag är fullkomligt upp över öronen kär... kär i en låt... och jag vill bara lyssna igen och igen och igen...

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter