lördag, september 30, 2006

Min mössfäbless

















Jag ska börja digitalisera familjens diabilder.
Det finns mängder av foton från 50-80-talet eftersom pappa har följt oss genom objektivet.

Nu hittade jag denna bild på min mamma, mig och våra grannar.
Bilden måste vara från slutet av 60-talet och jag är ca 3 år gammal.
När jag tittar på detta foto så förstår jag... jag förstår min fäbless för mössor!
Jag var galen i mössor när jag var liten, och jag minns faktiskt denna gröna lilla basker som jag bar på denna bild - jag ÄLSKADE den!
... det är alltid skönt att hitta svaren på frågorna man har om sig själv...
Jag tänker härmed inte förtränga min förkärlek att varje höst köpa mössor, jag ska anamma den istället. För nu vet jag att jag egentligen är på en skenjakt efter min barndoms gröna lilla "lurpa"... och en vacker dag kommer jag att hitta den igen!

Etiketter: ,

3 Comments:

Blogger Lotta said...

Bedååårande !

lördag, september 30, 2006 11:44:00 fm  
Blogger Maria said...

I fokus kan man säga utan att överdriva!

lördag, september 30, 2006 11:46:00 fm  
Blogger Lotta said...

en fokuserad underdrift.....

lördag, september 30, 2006 12:41:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter