torsdag, september 21, 2006

Som om inte hälften vore nog...

... så längtar jag utomlands! Kan inte någon, utan omsvep, skicka hem en biljett till mig, vilken destination som helst funkar just nu - jag lovar, jag använder den!

Visst älskar jag hösten i gamla svedala, men i detta nu vill jag sitta på ett café, en cocktailbar, en restaurang i en stad jag aldrig besökt. Äta god mat, gå på en konstutställning där en för mig okänd konstnär slår mig med häpnad... Jag vill gå in i en matbutik och förundras, köpa något som jag aldrig kommer att äta upp, antingen för att det smakar för horribelt eller för att det hamnar i mitt skafferi och torkar ihop till en liten oigenkännlig klutt som jag hittar nästa gång jag flyttar...
Jag vill sitta vid en flod, en strand eller vilket ynka vattendrag som helst och bara glo... Jag vill tappa bort mig och hamna fel, men den snälla lokalbefolkningen hjälper mig till rätta så fort de bjudit mig på middag med hela tjocka släkten... och innan jag går måste jag titta igenom alla deras fotoalbum... Jag vill gå på bio och se en oöversatt film... Jag behöver inte ens kunna språket, jag fejkar gärna att jag kan tungomålet!

- "Si, Si Amaretto di Saronno, Gratzie el Tabolo - Ciao!"

Äh, få mig att sluta snacka en massa strunt och skicka hit en biljett för bövelen!

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åhhhhh....precis så känner jag oxå..jag vill följa med!!! snälla..prego francobollo si grazie..

torsdag, september 21, 2006 5:05:00 em  
Blogger Maria said...

Aaaah, tres bien, oh lala... ich bin un affiné alumettes... grande amore and a pint of bitter please!

torsdag, september 21, 2006 8:27:00 em  
Blogger Whoa said...

Jag hade gärna bjudit dig till Bangkok, men det verkar lite ostabilt där nu...

fredag, september 22, 2006 6:08:00 fm  
Blogger Maria said...

... och jag hade tagit första bästa plan till Bangkok... men jag får ge mig till tåls helt enkelt... börja virka grytlappar hardcorestyle för att hålla lusten att resa iväg stången!

fredag, september 22, 2006 9:40:00 fm  
Blogger Whoa said...

Jag är fortfarande i Tokyo. Packa din virkning och pallra dig hit vettja!

fredag, september 22, 2006 9:59:00 fm  
Blogger Maria said...

Ååååh Tokyo... har alltid velat åka dit, lånade fackböcker om japan på folkbiblioteket hemmavid när jag var runt 10... som en dröm gjord av körsbärsblom... När jag var i New York köpte jag ett papplandskap som man vek ihop så blev det mount Fuji med en massa körsbärsträd i förgrunden. Så hällde man någon slags vätska på hela kalaset och detta fick stå över natten. Med sömnig blick gick jag sedan upp morgonen därefter och skådade ett japanskt landskap i papp och kristall... någon slags kemisk process antar jag... Det blev ett slags turistande på meta nivå. Jag från stockholm på manhattan i NY och samtidigt mitt i ett japanskt landskap! Ja, du... hade jag haft lite mer cash på mitt sparkonto så hade jag nog varit där om några dagar! Fast, vad kan det kosta... lite stålar har jag ju!

fredag, september 22, 2006 2:22:00 em  
Blogger Lotta said...

Du kan få låna några kronor av mej åxå... jag har 150 norska som du kan ta direkt!

fredag, september 22, 2006 3:15:00 em  
Blogger Whoa said...

Vet inte faktiskt. Runt 10000 kanske?

fredag, september 22, 2006 4:22:00 em  
Blogger Maria said...

Ok, jag fick lönebeskedet idag - såg bra ut och lönen kommer på måndag - då kommer jag på tisdag då!

fredag, september 22, 2006 6:08:00 em  
Blogger Whoa said...

Okej!

lördag, september 23, 2006 12:01:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter