tisdag, oktober 24, 2006

Täppt nos men ändå klarvaken i ett ständigt iväg-iväg!

Ja... hemma även idag... inte en sportkepa i himlen att jag kan gå till jobbet och kraxa på detta sätt samtidigt som jag kräver enorma mängder pappersnäsdukar... Not a beautiful sight for sore eyes! Men att vakna klarvaken klockan halv tre på morgonen, det tycker min kropp är roligt! Jojo... det tycker inte resten av det som kallas jag!
What's up crazy pup!?
Snart hugger jag en sista minuten-biljett till wherever... ja... fast jag ska ju snart ta ett plan härifrån ett litet tag... glömde det... svårt att leva i nuet just nu... nu... nu... rastlös som aldrig förr medan alla mina vänner verkar vara lugna som filbunkar just nu - ombytta roller!

Nattens fukt ligger fortfarande kvar på de svarta plåttaken och morgonsolen lyser med sitt lite kalla och torra sken för årstiden... reflekterar mot husfasadens rosa puts - och jag kan låtsas att jag är i norra Italien... Florens....Lucca... det doftar inte likadant, men husfasaderna bär samma färgton och solen släpar samma skuggor i putsen...

Här och nu... (fast det är jag väl inte om jag låtsas att jag är någon annanstans... )

1 Comments:

Blogger Maria said...

Tack! Ja kreativiteten är inte sjuk tack och lov... Jag blir galen av att sitta här inne och snörvla, då får kreativiteten ta över i den mån man orkar...

tisdag, oktober 24, 2006 1:52:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter