fredag, oktober 06, 2006

Vad i alla rödhårigas namn!!!

Jag har helt missat detta idag - Våra nya akademiledamöter! Dålig omvärldsbevakning må jag säga! Men det har varit mycket regeringsbildning och själv har jag sprungit från möte till möte... och ätit tårta, vi (jobbet alltså) har äskat och fått en hel del stålars och då bjuds det tårta minsann - Hallonmousse! Jag blir alldeles till mig av glädje eftersom Kristina Lugn var min stora, stora favorit - hon ska sitta på stol nr 14. Den andra som valdes in var poeten och litteraturforskaren Jesper Svenbro (okänd för mig... måste jag erkänna) som kommer att husera på stol nr 8. Hurra för det!

Det verkar som om vi Redheads håller på att ta över världen... jag stötte ihop med 3 stycken idag inom ett tidspann på 20 minuter!!! Mycket intressant! Det tar jag mig ett färskt fikon på... Jo, jag hittade dem - de låg som ett gäng hundvalpar i en korg precis innanför dörren och gnydde och undrade varför ingen brydde sig om dem...

Etiketter:

7 Comments:

Blogger Lotta said...

Jag bara äääälskar redheds!!!! Mest dig & Kristina Lugn.. men åxå flera andra... min häst Gulliver var rödhårig & mitt marsvin Fille var rödhårig min frisör Tommy är rödhårig.... min katt Egon var rödhårig.... jag vill gärna dejta en rödtopp!

fredag, oktober 06, 2006 10:44:00 em  
Blogger Maria said...

Min bror är ju rödhårig... men han bor ju inte här! Hur var det med den där katten då, som hette ngt konstigt och var en hona eller kanske en hane...?

lördag, oktober 07, 2006 7:26:00 fm  
Blogger Maria said...

..."urban sväng" eller vad var det han/hon hette???

lördag, oktober 07, 2006 8:21:00 fm  
Blogger Maria said...

annars så hänger det flera redheads kring medborgarplatsen... det var i de krokarna vi alla hade hemligt möte igår för att hylla Kristina Lugn!

lördag, oktober 07, 2006 8:22:00 fm  
Blogger Lotta said...

Katten hette -Fläcken Urban.... & var randig... dock inte rödrandig.. tyvärr... , & den är ju stendöd, så den blir svår & dejta

lördag, oktober 07, 2006 10:53:00 fm  
Blogger Maria said...

Fläcken Urban är nog ett av de finaste namnen jag hört!

lördag, oktober 07, 2006 10:00:00 em  
Blogger Lotta said...

Du, jag minns nu att Fläcken-Urban han var banne mej rödrandig han åxå... skitsnygg kisse var han... jag har nog bara haft rödhåriga djur när jag tänker efter... ja inte hundarna dock... dom är ju mer grå...

lördag, oktober 07, 2006 10:15:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter