fredag, december 08, 2006

Christmas pudding!

Jag våndas... det är så att jag brukar slänga ihop en christmas pudding eller plum pudding (vad man nu känner sig bekväm med att kalla det lilla monstret) några veckor innan jul! Den ska ju stå och mogna i kylskåpet minst fyra veckor innan man får flambera och äta upp den härligt bastanta gunstlingen! Men nu står jag här, det är tre veckor kvar till jul och ännu har varken sherry, whisky, porter, nötter, plommor, korinter eller körsbär inhandlats och blandats samman för att sedan tryckas ner i en engelsk puddingform och därefter ångkokas i tre till fyra timmar... Det är ett heldagsuppdrag det där med att sno ihop en engelsk pudding!

Jag kanske hinner i helgen... kanske om ingen ringer och vill hitta på något trevligt... jag är inte svårövertalad just nu!

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter