fredag, december 29, 2006

Fuji-yama & Makaibari Green Tea





















Tänk att det mesta finns bakom knuten om jag bara tog mig lite tid att nosa lite grann... På te-huset Chaikhana i Gamla stan så hittade jag idag mitt gröna elixcir... Den underbare innehavaren, en vacker man i linnekaftan av kinesiskt snitt, gav mig 100 gr Fuji-yama för 81 kr och 100 gr Darjeeling Makaibari för 98 kr... Den senare te-sorten var på innehavarens initiativ och det går ju inte för sig att tacka nej till ett expertråd av den kalibern!

Jag tackade för mig och gick förljuvad och hög på stunden vidare... ikväll ska jag få dricka det mest underbaraste te...

Förövrigt så har Chaikhana en oerhört snygg hemsida... och en afternoontea kostar 160 kr... det är faktiskt ca 200 kronor billigare än i England!

eXTReMe Tracker
website counter