fredag, december 29, 2006

Saddam avrättas förmodligen i helgen...

... men kommer världen verkligen att bli bättre av det... är det inte så att det kommer att bli en besvikelse för de som tror att de kommer att må bättre när diktatorn avrättas...?
Jag tror att man lurar sig själv genom att ha ett sådant system där man idkar dödsstraff - det blir nog snarare ett mentalt vakum istället för att känna glädje och lättnad... men vad vet jag... här borta i lilla skyddade Sverige...? Men jag tror ändå att man begår ett misstag genom att avrätta Saddam Hussein... hans brott mot mänskligheten kommer därmed inte att granskas - av det kommer ett mentalt vakum! Samtidigt säger de som är för dödsstraffet av diktatorn att rättegången, trots cirkusen, varit rättvis och den har bevisat att Saddam beordrat bland annat massmord... han har mycket på sitt samvete, mycket som han nu inte får sitt straff för - nu är han bara död...

Jag tror att de flesta av oss tycker att han är en avskyvärd människa, men jag håller ändå fast vid mina åsikter angående straffpunkten som jag ventilerade den 6 november!

Update:
Det är nu lördagmorgon och Saddam hängdes i natt vid 04-tiden svensk tid... en diktator är död och många människor är lättade... samtidigt kommer han förmodligen att bli en martyr för sina anhängare! Nyheterna visar bilderna där snaran läggs om hans hals... och jag mår illa!

eXTReMe Tracker
website counter