måndag, december 18, 2006

Good & Bad!

Idag jobbade jag bara halva dagen... vi får som julpresent en halvdagsledigt för att julshoppa eller bara varva ner inför julen. Jag vet att jag bör hålla mig borta från city speciellt under julrushen... men nu skulle jag ju köpa en julklapp och då var jag bara tvungen att bege min in i smeten!

Det var trångt och hemskt... människor irrade runt och trängdes - men jag fick i allafall tag på min julklapp till slut... och nu behöver jag inte in i detta inferno mer denna jul, thank heaven!

Trängseln i t-banan här i Stockholm är rena skämtet när man jämför med andra stora städer ute i världen - här står människor mitt i dörröppningen när andra försöker ta sig ut... ja, de vill gärna tränga sig på samtidigt som andra försöker ta sig ut ut tåget medans tågföraren för tusende gången idag ropar ut "lämna plats åt avstigande" - jag blir galen på denna dumma mentala slöhet hos människor i tunnelbanan! SL har även bestämt att återgå till zonbaserat-prissystem vilket betyder att en enkel biljett kommer att kosta som billigast 40 kr och som dyrast 80 kr (att jmf med 20 kr gällande alla zoner idag)! Det är faktiskt inte klokt, när de inte ens kan hålla ett fungerande tunnelbanesystem utan dagliga förseningar på grund av de mest befängda problem! Det nyligen införda enhetspriset var en succé och många började åka kollektivt istället för att ta bilen... men vår nya högerregering skrotar allt miljöarbete och miljötänkt - i motsats till många andra länder! Nu när miljöarbete måste tas på största allvar vilket många andra länder äntligen gör, då gör den här ankdammen helt tvärtemot! Jag förstår ingenting efter senaste valet faktiskt..

Nå, när jag kom hem fick jag veta att styrelsen bestämt att hyran i föreningen sänks med 10% från och med nästa år - det är ju trevligt och det blir 200 kr billigare i månaden för min del!

Och min kära amaryllis har slagit ut - lite blyg och försiktig men ändå nosandes ut i rummet!
Hej vännen, vad kul att du äntligen har kommit - hurra!

Och så jobbar jag bara fyra dagar till... sen är det julsemester i veckorna tre!

eXTReMe Tracker
website counter