torsdag, december 14, 2006

Brunt... turkos... och guld!


Jag har länge planerat att renovera min hall och göra ett trevligt arbetsrum/salong där, men jag har inte orkat ta tag i detta eftersom jag måste ta bort puts i taket, spackla och spänna upp microfilt och sedan måla det hela. Alltså - stort jobb som stökar ner - alltså - jag skjuter ständigt upp det! Men nu har jag bestämt mig för att strunta i taket, det kan vänta till sommaren... däremot tänker jag måla om väggarna och fixa i ordning och det kommer nu att ske under min julledighet!
Idag slog det mig som en blixt från klar himmel - vilka färger jag ska ha och hur det ska inredas...
Det kommer att bli chokladbrunt, turkos och guld... lite mörkt och mysigt, men det är redan ganska mörkt så det gör inget om man kör på mot mörkare mys då! Måste nog tacka Rudiegirl eftersom det är hennes hall som inspirerade mig vid glöggfesten i söndags - sedan föll bitarna på plats! Så det blir invigningsfest någon gång snart...

eXTReMe Tracker
website counter