onsdag, december 13, 2006

Traditionsenligt luciafirande...

.. i storkyrkan här i gamla stan! Det är något visst ändå... hon kommer ju tassande när vi har det som mörkast här i norden... och viskar i våra glöggvarma öron:
... om en vecka har vi vintersolstånd och då vänder det... det blir ljusare... vi blir piggare... och snart kommer snön så vi får ut i den snötyngda skogen på skidor med varm choklad och smörgåsar och värma oss kring en liten brasa... mmm...
Än har jag inte fått mig någon luciakör in real life... men jag väntar tålmodigt!
Update: Jo, jag fick mig en liten kör på 4 mycket vackra stjärngossar som sjöng så oerhört fint att det darrade till i hjärteroten riktigt ordentligt!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

tihiw..där är ju jag förra året :D kul att se hur man såg ut!

fredag, december 14, 2007 8:17:00 em  
Blogger Maria said...

Hej Ida... kul att du tittade förbi... det är en fin bild med den blåa bakgrunden!

fredag, december 14, 2007 8:32:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter