måndag, december 11, 2006

Excuse me, but are you...

  • ... from America?
  • ... from France?
  • ... from England?
  • ... from Italy?
  • ... from Ireland?
  • ... from Norway?
  • ... from Scottland?

Ibland blir jag förvånad, ibland blir jag glad - jag verkar kunna tas för i stor sett vilken nationalitet som helst när jag är utomlands...

När jag var i Florens, blev jag tilltalad av en italiensk man på gatan... han talade ganska tyst och luddigt, jag förstod inte alls vad han sa, och gick vidare (italienska machomän ni vet!). Han blev oerhört arg och jag fick sedan veta att han trodde jag var italienska och han tyckte att min nonchalans var oerhört ohyffsad då jag inte gav någon som helst respons på hans "manliga uppenbarelse och dess tillhörande charm"... Det blev inte ens bättre av att han fick reda på att jag inte var italienska och inte förstått vad han sagt! Han var oerhört kränkt av att jag bara ignorerat honom och gått vidare... men vad skulle jag ha gjort... stannat, lagt huvudet på sned och fnittrat...!?

- "No, not a chance laddie! Well I'm Irrrrrrrrrish you
know
!"

1 Comments:

Blogger Maria said...

Nååååh lassie! Thåo aj hävv rädd hajrr, but it's nått ånn fäijerrrr! Ajjm fråmm Ajjrrland! Änd ajm mäjking marmäläjjd änd pöddings!

måndag, december 11, 2006 4:30:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter