söndag, december 10, 2006

Självbedrägeri!

Varför avstår jag från såndan jag tycker om...?

Jag är rätt duktig på att fylla mitt liv med goda, härliga saker och mysiga människor, vad annat går livet ut på - än att själv fylla det med mening!?

Tyvärr har jag, hur mycket jag än försöker vifta bort det, en viss stoisk hållning när jag avsäger mig något - hur mycket jag än vill ha det där (vad det nu må vara) i mitt liv! God karaktär kan det kallas visst visst - men ibland också - ren jävla dumhet! Detta är något jag åtminstone är medveten om och i många fall har det hjälpt och stärkt mig men det har också fått mig att inse att jag ibland helt enkelt blir utan godsakerna! Men för det mesta får man flera chanser här i livet... och i morgon är en ny dag... vad som helst kan hända - det är det som är så härligt med livet! Men ibland behöver jag en putt i ryggen - bara så ni vet kära vänner - ibland lönar det sig att säga åt mig på skarpen när jag stoiskt tjurar på i mitt lilla hörn av världen! (och jag skyller i vanlig ordning min ibland dumma envishet på mitt röda hår!)

Sedan jag köpte min nya dator i våras, har jag som jag nämnt tidigare, inte spelat dataspel över huvudtaget. Har inte ens installerat något för jag känner mig själv rätt väl - jag skulle i vanvettig koncentration glömma bort att äta och sova till förmån för att konspirera, söndra och härska - jag är en jävulsk strateg och jag ger mig inte förrän jag vunnit det perfekta slaget! Toppen på min spelkarriär var när jag spöade min vän Mats i Age of Empire - flera gånger dessutom! Då bör man veta att Mats är en hejjare på datorer och han har även konstruerat dataspel själv. Det är Mats som jag ringer när jag går bet på något eller när min dator beter sig konstigt. Enligt hans flickvän Malin så tog han det ganska hårt, men vi är fortfarande goda vänner och nya battaljer kommer att stå! Kan ju avslöja att han slår mig hämningslöst i actionspel och numer ser jag mig även slagen i strategispelens värld - men jag lever på svunna segrar!

Ja, dit jag vill komma är att jag tänker börja installera spel på min dator nu... jag köpte ju trots allt en stark dator som skulle klara av avancerade spel - då ska den väl få göra skäl för sig den rackaren! Så kära vänner om ni försöker nå mig under mina tre veckors julsemester och jag inte svarar... så vet ni att jag förmodligen sitter här hemma med fyrkantiga ögon i en annan värld där tid och rum inte längre existerar... ni kan räkna med att jag återkommer strax efter trettonhelgen i januari - väl mött då!
Good things will come... for those who's waiting around!

2 Comments:

Blogger Lotta said...

Kommer det inte ens gå att locka ut dig från spel-djävulen om man lockar med körsbärsvin menar du??!

söndag, december 10, 2006 2:59:00 em  
Blogger Maria said...

Jo kära nån - speldjävulen fullkomligen ÄLSKAR körsbärsvin... du kan väl skicka hit flaskan då!

söndag, december 10, 2006 3:49:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter