fredag, december 08, 2006

Jag vill strutta iväg på julkonserter...

Romeo & Juliakören genomför en julkonsert i Dramatens marmortrappa: O Magnum Mysterium:

En konsert med Romeo & Julia Kören är alltid en händelserik föreställning. Körens lekfullhet parat med de vackra renässanskostymerna bidrar till den känsla av fest och färg som har blivit Körens kännetecken.På denna specifikt sammansatta julrepertoar hittas julsånger från renässansens England, Frankrike, Italien och Spanien. Sångerna framförs till ackompanjemang av luta, ett av renässansens mest betydande instrument, men även slagverk förekommer som ackompanjemang. ¨

Jag älskar julkonserter och renässansmusik!
Konserten kommer att genomföras den 10, 17, 22, 30 och 31 december, det betyder att jag nog hinner med även det!

... och så måste jag nog även tassa iväg och köpa Händels - Messias (ett måste kring jul och jag har faktiskt inte köpt hela verket ännu), det har kommit ut en spännande version av René Jacobs som fångar mitt intresse!

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul att du vill se konserten - jag är med!! Skynda dig att boka biljetter dock, det är nästan utsålt!!

torsdag, december 14, 2006 11:16:00 em  
Blogger Maria said...

Jaha... trevligt, trevligt! Då ska jag genast boka!

torsdag, december 14, 2006 11:41:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter