onsdag, december 13, 2006

Jag fick en fråga från Jean D!

Hej Frågelådeföreståndarinna!

Jag lider av ett dilemma, men jag hoppas att du kan hjälpa mig där jag står i mitt vägskäl! En vän till mig vill bjuda mig på en trumresa, men jag har redan hittat mig själv och behöver inte ut och leta genom trumtrans, men känner mig oerhört otacksam gentemot min vän genom att tacka nej! Kan tillägga att jag gillar själva resandet och även musik, det är det där med new-age som jag har svårt för. Vad föreslår du att jag ska göra, hur ska jag ta mig ur denna situation utan att såra min vän?

Mvh Jean D

***

Käre Jean D

Jag förstår dig till fullo, trumresor känns som ett väldigt osäkert turistmål - man kan fastna med skägget i kläm och det kan sluta med att man kanske inte alls gillar den människa som tittar fram bakom skägget efter resans slut. I och för sig är det väl själva resan som är målet i en trumresa! Men eftersom du gillar resor samt musik och vill undvika att såra din vän genom att tacka nej till just trumresan, gör så här: Föreslå till din vän att ni gör en jazzresa till New York istället. Där ni kan hänga på mörka jazzklubbar där ni får i er god musik samtidigt som ni sippar drinkar i baren och därmed bli glada och stärkta i själen - det är mitt heta tips!

Bästa hälsningar eders frågelådeföreståndarinna Maria

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter