tisdag, januari 30, 2007

IKEA want's ME!

Fick precis ett mail från IKEA... tackar-tackar... visst jag är ju medlem! Det konstiga med hela grejen är att det är den nya IKEA-butiken i Haparanda Tornio (Tornio?) som önskar mig välkommen till deras nyöppnade butik - alltså där uppe... längst upp i landet... typ vid Treriksröset dit där solens strålar alltid når... eller hur det nu var! Men allvarligt... jag vet inte... jag måste erkänna att det känns lite närmare med Kungens kurva, Barkarby, Uppsala, Västerås, Örebro, Sundsvall, Göteborg, Malmö... eller vilket annat IKEA-varuhus som helst i världen faktiskt... så... sorry Haparanda Tornio... ni får ha coctailparty utan mig... och det enda jag önskar köpa av dig just nu käre Kamprad är några sektioner av din Billy, och som sagt, jag tror jag wealar och dealar med dig här på hemmaplan faktiskt - men tack snälla för inbjudan!

Tah-dah!

Nu blev jag omåttligt sugen på den svenska sommarnatten och att sitta uppe i norrland någonstans (läs jämtland) mitt i natten med vänner och lite vin... med midnattssolen som magisk kompanjon... ååååh guuud vad jag längtar jämt... jämt denna längtan... jämtlandslängtan!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

bejby.
Du ska veta att Jämtland i sin tur ständigt värker av längtan...
Marialängtan!
Det är därför björkarna är så små och knotiga. Dom har blivit förvridna av längtvärk.

onsdag, januari 31, 2007 12:15:00 fm  
Blogger Maria said...

Ååååååh är det sant... då behöver jag komma upp och krama de små och knotiga! Jag vill gärna komma upp under vårvintern, typ mars-april... om ni är hemma då!?

onsdag, januari 31, 2007 6:07:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter