tisdag, januari 30, 2007

Tvångsansluten!

Jaha... under natten har vi blivit tvångsanslutna till 7:an här på jobbet... explorers sjua alltså! Ni vet vad jag tycker om det:

- ICKE! Tvi-vale - det är satans påfund!

Återigen får jag sitta här och titta på en snedblogg, där bannern/blogghuvudet dragit ett rejält stycke åt höger och sugits fast längst upp på sidan... ja det är nästan omöjligt att förklara eländet på ett vettigt sätt, och som pragmatisk estet får jag huvudvärk och behöver minst tvåtusen ipren på ett bräde och en rejäl slurk "cossi-you-know-what"!

... och var är mina snabblänkar... jag kan inte jobba utan mina snabblänkar... det måste gå fort när man knattrar på datorn... nu går det definitivt INTE fort... and I hate it!

- "Personal från IT anropas å det starkaste hit till mitt rum i rödaste rappet-no fuzz-pronto-typ NU!"

... och det där med flikar... de försvinner ju hela tiden... jag känner mig helt klart stooopid just nu! Kan ingen komma hit och ta hand om det här... kanske ha privatlektioner med mig... jag kan koka te och kaffe... baka scones och clotta cream... och jag har små fina delikata glasburkar med marmelad och urtjusiga marmeladknivar inköpta i Bryssel... allt detta bjuder jag dig om du bara kommer hit och instruerar sjuan för mig - och hittar mina snabblänkar...!

Näe... jag är missnöjd... rejält missnöjd! Jag vet att det redan är en 8:a på G... och jag hoppas innerligt att de fixat till dessa buggar i den versionen... för så HÄR kan vi ICKE ha det!
Nu tänker jag sura minst ett par dar... det är ett som är säkert!

Åhh jeezuz... hur ska jag hämta mig från detta... jag måste nog gå och köpa mig en väska till idag efter jobbet... då kanske huvudvärken släpper...

Update:
Tack Anna på IT, nu fullkomligen ÄLSKAR jag 7:an... om man bara kan fixa det där med snedbloggen och om sjuan kunde rappa på lite grann - snabb är den ju inte, flikarna måste tydligen tänka lite först - men tänk vad lite fingervisningar, fjärrstyrda datorer och en god lunch kan göra...!

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter