söndag, februari 11, 2007

Kusinen på Drottningholm









Kusinen från Varberg hörde av sig...

- "Du, jag är i stan... får jag bjuda på en fika på Drottningholm på lördag, min systerson ska stå högvakten... !?"

Herregud, självklart! Är det något jag gillar så är det sista minuten överraskningar... oförutsägbart... surprise-surprise... vad som helst kan hända...!

Så, jag träffade min kusin Elisabet och såg mitt kusinbarn Gabriel byta av högvakten vid ett kallt... eller rättare sagt - ett svinkallt Drottningholms slott! Tack kära kusin, det var ljuvligt att få skratta med dig en dag... och tack för den goda caesarsalladen med kräftstjärtar och icke att förglömma - chablis -chablis... Kanske ses vi i Roma... kanske i Paris... jag ser oss med varsin handväska och små mustiga&krulliga hattar... om några decennier... skrattande tanter på resa tillsammans... det vore förljuvande... ! Jag skickar lite contratenor åt ditt håll! Kära kusin - I love you!

En lite lätt salongsberusad Maria lullade senare vidare till behövande kamrat på lördagseftermiddagen... stackars-stackars... I love you!

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack sötnos för att du finns ! choklad & du kan ändra världsbilden!

söndag, februari 11, 2007 10:17:00 em  
Blogger Maria said...

Åh, är det verkligen så! Då kan jag utföra underverk hädanefter... med en ständig pralinask under armen då naturligtvis...! Puss på dig sugarbabylove!

måndag, februari 12, 2007 8:20:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Kusin! Tack själv för en himla rolig och fnittrig men ändå innerlig februarilördag. Kylan var ändå tämligen lätthanterlig (i alla fall så här i efterhand ..)i detta goda och varma kusinerande sällskap! Nästa gång jag är i Hufvudstaden måste du bara ta med kusinen från landet till Berlin-Stockholm (eller om det nu var tvärtom) så vi får dela ett ljuvligt champagnerus (är det dessutom i spröda vackra coupe-glas kommer lyckan att vara fullkomlig)!

måndag, februari 12, 2007 9:04:00 fm  
Blogger Maria said...

Tyvärr är det flute-glas! Jag älskar också mest att dricka champagne i coupe-glas... skvimpa lite grann samtidigt som man sassar runt i rummet! Jag har coupe-glas hemma - så vi kan alltid börja med en stänkare där innan vi går ut - då blir det champagne i coupe-glas först och sen går vi över till flute på BerlinSthlm till tonerna av Brigitte Bardot och annan karamellmusik... how about it!

måndag, februari 12, 2007 10:34:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Nice! I´m in baby!

måndag, februari 12, 2007 1:11:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter