torsdag, februari 15, 2007

PPM och SPV

Jag har fått det där oreanga kuvertet igen... och även ett annat kuvert som det står "Din individuella ålderspension" på...

Jag tog med dem till jobbet - oöppnade! Måste ha moraliskt stöd från likasinnade när jag öppnar dessa... för jag vet... jag vet att de summor som står skrivna i dessa brev är så löjligt låga att jag kommer antingen att börja skratta hysteriskt... eller gråta en skvätt! Jag vet att jag måste flytta till en öde ö och livnära mig på kokosnötter när jag blir gammal... jag vet det... och jag har även bestämt mig för vilken öde ö som ska härbärgera mig de sista 20 åren...

Själv har jag en lösning på den felkalkylering som jag anser att PPM och SPV gör (...som alltid, jag är ju drottning över lösningar på problem du inte trodde att det fanns en lösning på!)

Vi akademiker borde 1000 kr för varje poäng som registrerats i LADOK! Vidare borde vi 10 kr för varje krona vi lånat av CSN!

Vipps så var problemet ur världen och jag kan KÖPA mig den där jävla ön som jag ändå ska sitta på!

(åååh guuud, jag borde skriva på något helt annat just nu... något mer jobbrelaterat!)

eXTReMe Tracker
website counter