lördag, mars 17, 2007

Min Bläckfisk!



I'm tired... so tired...

Men jag är inte en sån som klarar av att ligga och dra mig till mitt på dagen, jag får liggsår... så upp och lulla omkring, städa upp lite grann... snygga till!
(Men när jag är borta är det en annan femma!)

Bortifrån sängen hörs snarkningar... där ligger systerdottern och snusar... sover som en liten gris. Ni vet, hon... med Dollyplåten! Hon kom hem mitt i natten, jag sov naturligtvis... hon kom hem och var lite besviken på Dolly och hennes konsert... besviken... hur är det möjligt...? Dolly är en sjuhelsikes sångerska, entertainer... med flera lastbilar med hits och bra låtar!? Men hon påstod att Dolly inte fick igång sin publik... det låter konstigt...

Men det hjälpte inte... min systerdotter var besviken när hon kom hem... och lite salongsberusad (det låter bättre än snacksaligt full!)...

Jag var riktigt ordentligt trött och tänkte, prata får vi göra i morgon... men så tänkte inte alls min systerdotter... hon var snacksalig i ordets rätta bemärkelse! Hon började prata minnen från sin barndom... (här bör tilläggas att jag har en stooor säng som vissa utvalda får dela med mig när de är här och hälsar på alltså - hon låg inte i rummet intill eller en bit bort utan ganska så precis två decimeter bort!) ... hon undrade när hon började bli mörkrädd i sitt liv och kom på att hon nog alltid varit det... jag ligger och mmmhmmm:ar i halvt medvetslöst tillstånd... hennes ben börjar slingra in under mitt täcke samtidigt som hon skrattar och säger här kommer bläckfisken... och jag tycker att det är så kul att komma hit och slingras med dig...

Det är jag som alltid kallat henne för bläckfisken då hon alltid haft behov av att ligga nära och gärna omslingra, med både armar och ben, den som ligger bredvid. När jag var liten så sa jag aldrig något, jag låg mest och kippade efter andan... men idag låter jag hennes ben och armar komma nära, men inte omslingra mig helt... jag fixar inte det... det blir lite för varmt och trångt... I'm not the slingering type...

Hon fortsätter skratta, prata och smyga in kroppsdelar över på min sida av sängen... hon ligger nu mitt i sängen och sprider ut sina tentakler... och här ger jag upp... mmmhmmm... zzz... zzzzzz.... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

Vaknade för en halvtimme sedan och ser på den lilla mörkhåriga bläckfisken som ligger där bredvid... så gullig... så rolig... så go'... så snäll - min favvo-bläckis!

Vad hon inte vet än, är att jag köpt en present till henne och efter frukost ska hon få paketet och en bakelse av mig... hon har nämligen fyllt år... min lilla bläckfisk!

eXTReMe Tracker
website counter