torsdag, mars 29, 2007

Overheard!

Det talas vitt och brett i mobiltelefoner... vi får mer än gärna överhöra de mest intima detaljer verkar det som... inga problem med integritet... nejdå... fläk ut bara... människor verkar ofta tro att deras sexliv är så intressant att det kräver en publik... eller så förstår de inte att det verkligen ÄR pinsamt att höra intima detaljer om deras kärleksliv eller misärförhållanden... Det saknas helt klart mobiltelefonetikett i det här landet!

Själv tycker jag inte om att prata i min mobil ute bland folk... eller när jag går på stan... vissa av er vet om det och ringer bara för att fnissande fråga var jag befinner mig...
"...du är på stan va... och du tycker att det är lite jobbigt nu va... prata i mobilen... så här med mig... nu... jaha... och hur mår du då...?... vet du vad jag har gjort idag...!? bla bla bla bla...!!!"

... retsamt... gulligt...

I morse när jag släntrade runt hörnet för att gå till t-banan så hör jag en kvinna högljutt prata i sin mobil... uppenbarligen med sin pojkväns "flamma"... och
en eller annan venerisk sjukdom verkade även vara inblandad i dramat...:

- "Men vad har DU smittat min kille med då? Jo jo visst, men ni ligger ju med varandra varje dag!!!"

... jag ilade vidare, det här var inget jag ville veta mer om - riktigt tacky!

På t-banan får jag höra ett betydligt gulligare samtal då jag hamnar vid en grupp barn på ca 5 år... de var riktigt söta i sitt sätt för att vara barn (jag är inte så speciellt förtjust i just barn...) ... lite brådmogna... som mitt i samtalet om ingenting hamnade i funderingar kring bröst, observera att den första repliken är det en pojke som säger:

- "Jag vill inte ha stora tuttar! (pojke alltså!)


- "Inte jag heller... jag vill inte ha stora tuttar som hänger och dinglar när man går"! (flicka)

Efter detta snabba konstaterande gick diskussionen snabbt över i hur cooola drakar egentligen är!

Ja, gott folk... det var de första konversationerna jag fick ta del av i morse innan jag kom till jobbet... känns uppfriskande, mustigt och krulligt...

2 Comments:

Blogger Ulrica said...

På hemmaplan hos en bekant sades detta av barn i liknande ålder..."när jag blir stor vill jag ha lika långa bröst som du mamma". Det kan vara en önskan som tids nog infrias...

fredag, mars 30, 2007 9:14:00 em  
Blogger Maria said...

Ja, man ska vara försiktig med vad man önskar sig här i världen!!!

Bananbröst är ett otyg då det är dags att rulla in dem i en bh!

fredag, mars 30, 2007 9:29:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter