torsdag, mars 08, 2007

Som hämtat ur Sibyllans Bondepraktika

Jag har köpt blutsaft... det brukar jag göra vid denna tidpunkt på året... min kropp och mitt psyke orkar inte mer... det är låg lux och för lågt tryck! Det anemiska sjukdomstillståndet är inte långt borta! Tyvärr fick jag blutsaft av märket Floradix... hittade inget annat... det är säkert bra... men jag vet att det finns andra märken... andra flaskor... som inte står framme på hyllorna...

Ett år gick jag in i en riktigt gammal hederlig hälsokostaffär, inget new-age tjafs där inte! Endast rejäla doningar där en knarrig gammal dam stod bakom disken, som hämtad ur en film från 20-talet med brandbilsrött läppstift och en nattsömn fylld av papiljotter. Jag tog mig en vanlig Floradixflaska på hyllan och gick fram till damen för att betala... då säger hon:

- "Men kära du, känner du dig hängig... då funkar visseligen den där tinkturen, men jag rekomenderar att du tar den här istället...!"

Säger damen och med en mantelrörelse tar hon fram en flaska vilken hon förvarade under disken...

- "Både jag och min väninna tar den här också och vi mår jääätte bra... den får blodet att pumpa runt fint i systemet!"

Jag köpte flaskan... gick hem och drack min dagliga dos... och jösses vilket mirakelmedel! Blev pigg som en lärka och allt glimmade som i ett rosenskimmer... tog mig en titt på innehållsförteckningen... massor av vitaminer och mineraler från växtriket... och 19% alkohol!!!

Jo, jag tackar!
Den gamla damen visste vad som behövdes för att få igång systemet och skapa lite rosor på kinderna!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

En sådan tinnktur skulle jag behöva. Det påminner om Soln Anders mörka hostmedicin.
Kramar från Pappa & Mamma

torsdag, mars 08, 2007 6:41:00 em  
Blogger Maria said...

Huvva... det låter det... n'Soln Anders mörka hostmedicin... Men annars går det nog bra med en rejäl slurk ur portvinskaraffen spetsat med lite cognac!

kram från er yngsta

torsdag, mars 08, 2007 6:59:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter