fredag, april 13, 2007

Ceci n'est pas une pipe...



... såg precis en man gå utanför mitt fönster... han rökte pipa... det såg rätt coolt ut! Igår var jag på Dansmuseet med en vän och såg utställningen om Alfonse Mucha... han såg ut som en man som rökte pipa... det går en tv-serie om Impressionesterna... de rökte nog pipa så det stod härliga till... det är vår... jag tänker anta en romantisk stil från och med nu... men med en surrealistisk knorr - det känns rätt!

Frågan är om jag ska börja röka pipa...!?

16 Comments:

Anonymous Anonym said...

alfons morsa?
henne har man ju aldrig hört talas om.
äh, köp ut en ciggis åt mig, pysen!

fredag, april 13, 2007 1:46:00 em  
Anonymous Anonym said...

JOBBET!!!!!

fredag, april 13, 2007 1:46:00 em  
Blogger Maria said...

Alfons morsa...!
Precis vad min chef sa också - ni har samma humor alltså!?

Nej, Alfons morsa har man faktiskt inte hört så mycket om... det är mest Alfons fru, barn och Sarah Bernard man hört talas om... ja, förutom Alfons själv då!

Jag säger Mollgan istället!

Hälsar Maria, som sitter på kobben bredvid!

fredag, april 13, 2007 3:26:00 em  
Anonymous Anonym said...

jag HAR ingen humor, så så enkelt var det.
fast jag är ju också chef, så det lär vi ha gemensamt då.

söndag, april 15, 2007 11:37:00 fm  
Blogger Maria said...

inte jag heller - det är väl det VI har gemensamt... du och jag, albert!

söndag, april 15, 2007 12:01:00 em  
Anonymous Anonym said...

but we'll always have Borås, honey!

söndag, april 15, 2007 5:41:00 em  
Blogger Maria said...

... ja, lova mig att vi alltid - ALLTID kommer att gagga om detta borås även när vi blir pannschisar!!! Nu var det tydligen ngn som blivit mördad på en restaurang i borås... undrar om det var på en specifik kinakrog...!?

söndag, april 15, 2007 6:51:00 em  
Anonymous Anonym said...

ja, herregud, boråsarna verkar leva farligt. kommer du ihåg när ett par vimsiga bibliotekarie-wannabees skulle ta en taxi FRÅN just nämnda folkets krog, till tunkis, med en taxichaufför med skum (mosig) frisyr, och han sa att det BRUNNIT på tunkis? och så hade det det! jag skrattar bara jag tänker på ort-helvetet numera, men annat var det då, då hade man ju ständigt ont i magen, inte nog med att man måste DIT, kerran kanske var jävligt förbannad också, eller kazzimirr ville inte leka polis, eller...
ja, historierna kan göras många, om ej långa.

söndag, april 15, 2007 6:56:00 em  
Blogger Maria said...

test...

söndag, april 15, 2007 6:59:00 em  
Blogger Maria said...

test... obs - jag bara testar nu... om det här fungerar...

söndag, april 15, 2007 6:59:00 em  
Blogger Maria said...

testar igen för säkerhetsskull...

söndag, april 15, 2007 7:00:00 em  
Blogger Maria said...

ja, det verkar funka va!?

söndag, april 15, 2007 7:00:00 em  
Blogger Maria said...

jag kan meddela att jag har BRA MÅNGA fler "brevlådor" än Migoäll någonsin kunnat drömma om!

söndag, april 15, 2007 7:01:00 em  
Anonymous Anonym said...

då kan jag skicka dig ett E-BREV!
obs!
detta är INTE ett test, jag kör på the full monty redan från början :-)

måndag, april 16, 2007 2:07:00 em  
Blogger Maria said...

Du kan sitta på KANARIEÖARNA och skicka mig E-BREV om du vill!!! Det är det som är så fantastiskt med det häringa INTERNET förstår du...

måndag, april 16, 2007 6:37:00 em  
Anonymous Anonym said...

men KOM IHÅG!
jag har TVÅ brevlådor.
eller en är min frus?

måndag, april 16, 2007 8:53:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter