tisdag, april 10, 2007

Tjyv-tjockt!

Har precis fått reda på att biblioteket av säkerhetsskäl måste vara stängt i morgon också... eventuellt längre... this is so boooring! Vi har haft öppet en vecka sedan förra incidenten med vattensabotaget... och vi blev så glada när vi kunde öppna och återgå till det mer eller mindre normala här... och nu detta!

Jag hatar tjyvar och banditer - alla sorter!

De bara förstör för alla andra men knappast för sig själva!
Tänk att ha det som jobb - att förstöra för andra människor...!?

- "Aaah, vilken underbar morgon... undrar vem jag ska sabotera och svina för idag då... ja, mig kvittar det lika... bara jag håvar in stålarna... eller får förstöra något... vad som helst!?"

Minns en berättelse från förr... en viss Yngve-Naken som naken (naturligtvis!) försökte bända upp en bankomat med en kofot en mörk natt någonstans i en lite håla... det gick inte så bra för Yngve-Naken den gången, bankomaten stod pall för kofoten av stainless steel... Men Yngve-Naken själv var en rätt trevlig människa till vardags, han var vad man skulle kunna kalla en misslyckad tjyv/bandit och min teori går ut på att onda människor lyckas med sina barbariska planer medan de som har en gnutta gott i sig, hur de än försöker, misslyckas så fort de försöker genomföra en kupp...

Vill bara rädda mitt rykte här en liten smula...
Jag har aldrig umgåtts med denne Ynge-Naken... jag har bara råkat befinna mig på samma plats i universum en stund på jorden, då jag gick en estetisk linje på en folkhögskola på denna ort där Ynge-Naken huserade... Han läste faktiskt själv på den allmäna linjen på ovan nämnda folkhögskola, behövde väl göra något vettigt antar jag... och när jag gick mitt andra år så började han på det första året på samma estetiska linje! Kan avslöja att Yngve-Naken och hans kompis Vita-Böna (även denne, en son från trakten) målade fantastika bilder i en förtjusande naiv stil samt satt långt in på nätterna i textilverkstan och färgade batik...!
Det var väl knappast vad deras vänner hade förväntat sig av dem!

4 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

"incidenten med vattensabotaget" - Var det sabotage?

tisdag, april 10, 2007 2:41:00 em  
Blogger Maria said...

Ja, det var en tokjöns som skruvat bort röret mellan handfatet och avloppet på en toalett utanför en tentasal, sedan satt på kranarna på full fräs och gått härifrån en fredagskväll... därav blev 5 våningar vattenskadat!

Inte så bra!

tisdag, april 10, 2007 3:26:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

maria: Aha. Just det beteendet tycks vara vanligt förekommande. Trist.

tisdag, april 10, 2007 3:51:00 em  
Blogger Maria said...

Inte så konstruktivt kan man tycka!

Och visst är det jobbigt att hålla reda på om man skriver på sin egen blogg eller kommenterar på någon annans... :Johnny!

hihihi...

tisdag, april 10, 2007 3:57:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter