söndag, april 08, 2007

Åh Stockis hur vi älskar dig...!

Det är fantastiskt trevligt, spännande, allmänbildande och roligt att vara ute på roadtripp, expedition, exkursion och strapatser... man träffar mycket trevligt folk... och lite andra filurer! Men hur ljufveligt är det inte att vara hemma på sin gata i stan igen... på min gata i gamla Eken!

Visst har jag tappat lite av min equipment under resans gång... men det får man inte hänga läpp för... här hoppar inga halta hundar!!! Antingen så dyker den förlorade sladden upp... eller så får jag köpa en ny. Huvudsaken är att vårat vetenskapliga och konstnärliga arbete aldrig avbryts!

Tack kära familj för mat, logi, värme, skratt och kärlek!

När L8-Lee och jag återvände till storstan och äntligen befann oss innanför tullarna igen, så plockade vi upp Rudiegirl vid St Eriksplan... sen bar det av hem till L8-Lee i Vasastan... vidare hem till mig på Sööööders höjder sörru... och medan jag nu sitter här och inandas tunga rökelsestråk så har de andra två vännerna dragit iväg för att beskåda en basketmatch... Rudiegirl är en Plannjasupporter av stora mått... och jag är så nöjd med att bevittna sport lite så här på distans... helst inte alls! Men medan L8-Lee stödjer Rudiegirls basketiver i praktiken dvs tillsammans med henne på matcher... så stödjer jag henne mer i teorin genom att hoppas på att Plannja segrar... men lite grann så här hemifrån!


... nu ska jag lyssna på Carl Anton och komma i söööderstämmning igen...

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för ett trevligt och roligt besök. Vi hoppas på flera.

måndag, april 09, 2007 9:51:00 fm  
Blogger Maria said...

Det blir fler!

måndag, april 09, 2007 10:55:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter