fredag, april 06, 2007

Black Keb-expedition 2007



Vi packade våra vattensäkra väskor med nödvändig equipment, equipment för en dag på Svartberget... aka Black Kebnekaise som det heter internationellt... aka Black Keb som vi kallar det!
Black Keb är ett ogästvänligt ställe med ockulta makter i rörelse... förmodligen är berget en gammal begravningsplats för urtidsmänniskor eller indiander, det känner man på de galna energier som snurrar runt! Det är ett ställe man inte gärna ger sig iväg till utan rätt kläder, vatten, astronautmat, mobiler samt GPS! Vi hade allt och vi gav oss iväg!

Det var mycket white-sipps and blue-sipps men red-sipps såg vi inga... Black Keb är ett naturreservat och känd för sin flora och fauna där red-sipps tillhör de rara växterna... men inga sådana nosar såg vi idag. Berget är också fullt av lämningar från gammal gruvdrift med dagbrott och gruvöppningar... höga väggar och djupa hål... mycket kan gå galet om man inte ser efter var man sätter ner baktassarna... vi såg efter var vi satt ner både tassar och san fransiskorna!

Katt-mannen lyste med sin absoluta frånvaro idag... och inte ens ectoplasma eller annan övernaturlig lämning stod att finna. Men efter viss efterforskning samt djärva teorier vilka vi utböt under livlig debatt under den svåra vandringen kom vi fram till följande slutsats:


Katt-mannen visar sig enbart för kvinnor i puberteten och klimakteriet!

Då jag träffade Katt-mannen var jag var runt 14 år gammal...
Vi får alltså ha tålamod i ca ett decennium innan vi får chansen att träffa honom igen... möjligtvis kan vi skicka dit en lagom mogen kvinna för konfrontation med ovan nämnda katt-man medan vi ligger i buskaget med kameror och anteckningsblock!

Vad är det här med Katt-mannen... vem är han och vad är han för något!? Hör jag er fråga mig i kör... oj oj oj... jag ska berätta den historien för er inom en snar framtid - jag lovar!

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter