onsdag, april 04, 2007

Sextionde breddgraden!

Det är påskatider... man ska gömma påskägg och måla ägg... ta ljuvliga vårpromenader och spela spel... Baby-Jee återuppstod och det firas med buller och bång... fast själv firar jag nog de sprittande vårkänslorna... alla gulliga påskharar och ulliga små kycklingar... det hoppas och skuttas i buskagen!

Det är påskatider... och jag tar med mig en vän på en resa längst den sextionde breddgraden... jag tar med mig en kompis hem över påsk och alla blev så glada över beskedet... mina föräldrar gillar när jag tar med mig mina vänner hem... och jag gillar att ta med dem "hem"... i sommar ska det fiskas... men inte nu... nu ska det gömmas påskägg och trimmas påskskägg!


Härligt att du hakar på L8-Lee... det kommer att bli en spännande mini-roadtripp till de mörka bergslagsskogarna!

Etiketter:

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

vink vink från hälsinglandsskogarna (eller från gnarps city :-)

se upp för påskharen - han BITS!

onsdag, april 04, 2007 11:26:00 fm  
Blogger Maria said...

Ja, du är i Gnarp-city... eller på väg dit... hälsa så mycket!!! Stackars er som inte har mig som sällskap denna gång...

Påsharar som bits... biter jag tillbaka!

onsdag, april 04, 2007 12:10:00 em  
Anonymous Anonym said...

påsharar?
en kanin i en kasse?
aldrig hört talas om, är det en bergslags-specialitet?

gnarls barkely i morgon, och jaaaa, vi kommer alla att sakna ditt mustiga och krulliga sällskap, speciellt nattkröks-risotton :-)

onsdag, april 04, 2007 1:14:00 em  
Blogger Maria said...

"Kanin-i-kasse"

- Fånga en stor och fin kanin.
- Hacka morötter-julienne (i stickor alltså!).
- Stoppa kaninen i grillpåse.
- Häll i morötter-julienne i grillpåse.
- Sätt ugnen på 500 grader.
- Grilla kaninen i grillpåsen i ugnen i 15 minuter.

Kanin-i-kasse serveras ALLTID med handpressat potatismos gjort av en taxichaufför från Borås.

Drick Martini Bianco med pressad citron till.

Supergott!!!

OBS!
Det går lika bra med hare, men rätten går då under namnet "Påshare"!
Smaken blir en aningen mer vild och därför rekomenderar jag er att använda enbär istället för morötter.

onsdag, april 04, 2007 1:45:00 em  
Anonymous Anonym said...

fick du förresten inbjudan till borås högskolas 30 årsjubileum?
vart ska du bo när du åker dit - tunkis eller vandris?
jag ska bo på tuttan kamon-museet (borås-stavning!)!

och igår var tant grün på tv, på sporten, som jag bara förutsätter att du sitter lika klistrad framför som jag, men inte ett spår av scott - va, va, va! dåligt va?

onsdag, april 04, 2007 1:56:00 em  
Blogger Maria said...

Vaddå åker dit!?
Jag har flyttat och bor numer i Borås permanent på biblioteksmuseet! Jag är gift med museiföreståndaren även känd som "Kurt Olsson-kopian" och vi är sååå lyckliga...

Varje dag intar vi eftermiddagsfika på Tant Grön, där en liten flaggstång med ett nummer förtäljer serveringspersonalen om vilken order som är våran. På fredagarna tar vi oss en stor stark på den mysigaste kina-krogen du kan tänka dig! Och helgerna spenderar vi med att sitta på Knallelands stora parkering och äta glass!

Du bara måste komma ner och hälsa på oss en helg. Vi kan gå och handla små presenter på Åhlens, H&M eller Indiska!

Jag tror Kazzen och Miggan skulle bli mycket glada om de fick träffa dig.

Lite skvaller:
Har du hört att Skräck-Kerstin börjat med extacy och hänga på rave ute vid campingen - jo, det är alldeles sant. Hon träffade några frejdiga damer när hon dejtade en långtradarchaffis som bodde på vandrarhemmet och kom via honom i slang med ett tant-gäng med en särdeles dålig humor... så nu raveas det för fullt på nätterna samtidigt som toalettpapperet ständigt är torrt... eller blött... eller hur det nu var... fattar'u!?

Förresten så har jag ett hemligt förhållande med ur-läckra och sportfräsche Scott... men säg inget... Kurt Olsson-kopian blir kanske sotis då...

onsdag, april 04, 2007 2:10:00 em  
Anonymous Anonym said...

jag vet allt om kerran, faktiskt så skrev jag mitt inga lalloo-arbete om just henne och hennes raveande på en toalett på campingen i borås.
hon lär visst bo i ett stughelvete så litet att inte ens en chintzgardin får plats, och frittatan får lagas utomhus till tonerna av savage garden.

joo, så är det.

hälsa miggoäll att han inte ska äta 88:an, den är värre än nogger black ju!

onsdag, april 04, 2007 3:16:00 em  
Blogger Maria said...

Jag vet inte om jag kan hälsa just nu... då jag skrattar alldeles för mycket - det kan sluta i en djup och tragisk olycka om jag inte lyckas stoppa mig!!!

Synd på frittatan hörru! Men om hon har tur så åker Lena o Gösta Linderholm förbi på väg från en sejour i sitt lilla chateau i ProvAnce, och då har de säkert med sig en och annan frittata till henne, fast en fransk frittata - en helt vanlig jävla fransk bondomelettt alltså!!!

OM hon har tur!!!

onsdag, april 04, 2007 4:33:00 em  
Blogger Fikatanten said...

Vilken mängd enbär ska det vara till påsharen då?

onsdag, april 04, 2007 7:42:00 em  
Blogger Maria said...

Fikatanten: Du tar samma mängd enbär som morötter... dvs ett halvt kilo!

onsdag, april 04, 2007 7:53:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter