måndag, april 02, 2007

Rattus Academicus!



Råttorna här utanför på jobbet är många... råttorna här utanför på jobbet är stora... de skuttar omkring till synes helt ogenerat och obekymrat... Stina tycker inte att det är speciellt kul... jag gillar att titta på alla sorters djur så jag njuter lite mer än Stina gör... Stina njuter inte alls!

Råttor kan se väldigt elaka och bitchiga ut... it comes with the territoriy i suppose... man måste vara hård i en hård värld... men rådisarna här utanför på jobbet ser ovanligt gulliga, fräscha och väluppfostrade ut... Stora som taxar - visst, men rätt välvårdade och söta ändå... och en air av nytvättad päls och shampo sprider sig när de skuttat förbi...
aaaah timotej...! Det är nästan så att jag förväntar mig att de ska ligga och gosa i en liten designad filt på räcket vid personalingången, med ena tassen vilande på den lilla bulliga magen... och den andra tassen vinkandes åt mig när jag går förbi...

- "Hej då Maria... ha det så bra... vi ses i morgon... hälsa Stina...!"

10 Comments:

Blogger Lotta said...

Hej Maria ! Ingen råtta här.. bara jag. du jag hoppas du inte blir arg på mej om jag snor fina bilden på mitt huvud.. till blogghuvudet..???!!! jag var trött på hon mé guldtanden & din var så snygg !

måndag, april 02, 2007 5:39:00 em  
Blogger Maria said...

Precis vad jag tänkte!!! Den skulle passa dännä uppe på din blogg! Nemas problemas baby!

Love!

måndag, april 02, 2007 6:21:00 em  
Blogger Fikatanten said...

Den lilla mumsbiten ser precis ut som en Apfelstrudel!

måndag, april 02, 2007 7:28:00 em  
Blogger Lotta said...

MMmmm ... godis ! Tack Maria !

måndag, april 02, 2007 7:49:00 em  
Blogger Ulrica said...

Jag önskar att jag överhuvudtaget förstod hur man fick till ett blogghuvud. Jag är så clueless, man kan undra hur jag lyckats ta examen från universitetet...??

måndag, april 02, 2007 10:04:00 em  
Blogger Maria said...

Problemet är att det inte går så bra att fixa till det i nya blogger... L8 gick över till beta-versionen innan de hann ta bort funktionen där man bara lägger till en bild i en "add a page element" högst upp... Jag gick över för sent och då var den funktionen borttagen - det är därför jag vägrar gå över från "template" till "layout" för då försvinner min "header" - JAG VÄGRAR!!!

Har snurrat runt och sett att det finns vägar att gå runt det hela, men inte orkat ta tag i det hela... Vi har gått på samma universitet, du och jag... det är inte oss det är fel på... det är BLOGGER!!!

måndag, april 02, 2007 10:24:00 em  
Blogger Stina said...

"Gulliga och fräscha"??? Den där noshörningslika som var en halv meter och skumpade över gräsmattan igår? Söt? Nej du. Tovig, gammelilsk och fet, med siktet inställt på att äta upp småfåglarnas mat och förmodligen även småfåglarna. Inte ens ha vett att gömma sig i buskarna. Nej fy för den lede. Våren får tillbringas inne vid skrivbordet om det ska vara på detta viset.

tisdag, april 03, 2007 9:22:00 fm  
Blogger Maria said...

... jamen Stina... nu tycker jag att du är lite okänslig... rådisarna använder ju cologne för din skull...!

tisdag, april 03, 2007 9:51:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Ett råttminne är en stor en utanför Katz's Deli i New York (http://www.katzdeli.com/) som bar på en pastrami smörgås.

tisdag, april 03, 2007 5:34:00 em  
Blogger Maria said...

Pastrami är aldrig bra - han borde valt mozzarella, pesto och soltorkade tomater!!!

onsdag, april 04, 2007 6:23:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter