fredag, mars 30, 2007

Krussiduller!!!



... tja... jag gick åstad och köpte mig en svart tyllkjol... inte helt nöjd, jag ville ju ha en röd... men ur högtalarna strömmade låten True Faith med New Order och killen med svartslickad märklig och gullig indiepopfrisyr gjorde sig sådant besvär med att slinka in "där bakom" för att kolla läget på längder och färger... han tog det hela på ett väldigt allvar och var så otroligt hjälpsam... "ska du ha den under någonting eller... ?"... eeeh... jaaa... svarade jag... och tänkte tyst för mig själv - klart som fan jag ska ha någonting över ... jag är 40 inte 20-nånting!!! Hade det varit för 20 år sedan så hade jag inte haft några problem med att svassa runt i bara en enorm tyllkjol... men nu var jag ute efter en underkjol... UNDERkjol... en kjol att ha under kjolen...

...så efter noga övervägande och vissa funderingar i samförstånd med killen i butiken så slog jag till... jag valde en av kjolarna till slut... den svarta, inte den röda... jag sa:


- "Je taime... je taime... Oh oui je taime... Moi non plus... Oh mon amour... Comme la vague irrsolue..."

Nej!!! Det är klart att jag inte sa så!!!
Jag sa:

- "Ja, men du... jag tar den... jag kan sy om den... förlänga... lägga till och dra ifrån... det fixar sig... ni tar kort va!?"

Ska fan köpa en kjol för över 600 spänn som man sen ska ändra och sy om... är det riktigt klokt det egentligen...!?

Jepp... jag är fortfarande inte helt säker på om jag ska behålla den eller gå och lämna tillbaka den... men man avbildas snyggt tillsammans med tyllkjolar... det gör man...

Etiketter: , ,

5 Comments:

Blogger Lotta said...

försök inte lämna tebax kjolen EFTER att du har sytt om den bara.. då kanske indi-frilla-killen blir irroterad !

lördag, mars 31, 2007 2:14:00 em  
Blogger Maria said...

... och jag blir garroterad - isch! Är det ngt man inte vill bli så är det kvarterad eller garroterad!!!

lördag, mars 31, 2007 2:30:00 em  
Blogger Maria said...

... men ska man sy ngt som ska vara klart och bärbart till kvällens begivenhet, kanske man måste börja nu... typ!?

lördag, mars 31, 2007 2:33:00 em  
Blogger TheBat said...

..eftersom jag vet att många andra undrar, så kliver jag fram och frågar sött: vad är en tyllkjol? en helt vanlig underkjol?

lördag, mars 31, 2007 8:22:00 em  
Blogger Maria said...

En tyllkjol är massor av tyll som man rynkar och syr på små volanger så att det blir en volymnös massa av flortunn lager-på-lager effekt! Det gör att kjolen står ut och det blir en fin bakelseillusion... tänk balett och opera... och 50-tal!

Mer effekt och inte helt friktionsfritt vilket är meningen med en vanlig underkjol alltså!

söndag, april 01, 2007 10:12:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter