tisdag, maj 08, 2007

En prekär, men också spännande situation!

Det finns två personer som läser min blogg... de vet nog inte om det... men de känner förmodligen varandra... sen finns det en person till som indirekt läser mina rader... den personen hör med all säkerhet hemma i samma kretsar. Ja den här tredje personen känner med konstaterad säkerhet den ene av de två första personerna... men ålder och musikaliska preferenser gör mig 100 % säker på att de alla tre känner varandra... ja, de härstammar från samma ställe!

Vad ska jag göra...?


  • Berätta för alla tre, de har kanske inte har träffats på 15 år och de skulle alla bli skitglada?
  • Berätta för en av dem - den jag har mest kontakt med?
  • Berätta för den som läser bloggen indirekt, alltså till någon i personens närhet?
  • Strunta i att berätta det för någon av dem alls... de kanske inte gillar varandra och det skulle bli en pinsam tystnad!?
  • Jag håller det för mig själv... eftersom det förmodligen är en och samma person som driver gäck med mig (den enes fru, alltså)!

9 Comments:

Blogger Lotta said...

hmmmm spännande.. jag tror på alternativ H, berätta för en vän (mej alltså)

tisdag, maj 08, 2007 10:19:00 fm  
Blogger Maria said...

Alternativ H fanns inte med kära du! Men visst är du allt bra nyfiken nu va!?

tisdag, maj 08, 2007 10:23:00 fm  
Blogger Shadow said...

Du, det där lät invecklat...

tisdag, maj 08, 2007 10:26:00 fm  
Blogger Maria said...

Shadow: Nejdå, inte är inte så invecklat...

Det ligger till så här att jag känner två av dem... men inte den tredje... och en av dem läser ju inte min blogg... men det gör däremot hans fru... och en av dem har jag träffat via frun till den ena... och båda kommer från samma ställe som den tredje... samma ålder, samma musikpreferenser, samma ursprung - de MÅSTE ju känna varandra!

tisdag, maj 08, 2007 12:09:00 em  
Blogger Stina said...

Måste nog hålla med Shadow om att LITE invecklat låter det. Fast spännande samtidigt. Vad var det för anemiker nu igen som sa att bloggvärldens aktörer inte har något liv? Bah!

tisdag, maj 08, 2007 12:52:00 em  
Blogger Maria said...

Stina: Hej!!! Jag saknar dig!!! Kommer du till jobbet snart???
Hur mår du???

tisdag, maj 08, 2007 1:35:00 em  
Blogger Stina said...

Saknar dig också! Kommer i morrn. Inte på full speed men i alla fall. Har döööötråkigt.

tisdag, maj 08, 2007 2:02:00 em  
Blogger Frederick said...

Jag tror på alternativ J. Berätta för nån du inte känner! Exempelvis... ja, vem ska vi föreslå? Hm... ja, t.ex. mig...

tisdag, maj 08, 2007 5:15:00 em  
Blogger Maria said...

Verbal Kint: Jag tänker nog låta alla leva i totalt mörker ett tag... även du...

tisdag, maj 08, 2007 9:31:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter