onsdag, maj 02, 2007

Precis som på systembolaget...



... borde Kreatima och andra konstnärsbutiker fråga om legitimation innan de kränger oljefärg... eller kanske kan man begära att få se giltigt målerikörkort i kassan kanske!? Det är INTE meningen att precis vem som helst ska få uttrycka sig i bild... det bara är så - basta! Men man blir onekligen oerhört intresserad av hur "konstnären" tänkte här... och då snackar jag INTE om stadshuset i bakgrunden!

Hoppas vid gud att det inte är någon jag känner som har skapat detta horribelt slemmiga "konstverk" som faktiskt hänger ute på en lokal i här i stan... näääe... vem fasiken skulle det vara...!?

Etiketter:

17 Comments:

Blogger Holly Golightly said...

ISCH!!! GUBBA-GEGGA!!!!!!

onsdag, maj 02, 2007 4:58:00 em  
Blogger Maria said...

Ja, det är verkligen en slemmig bild... kan det vara Ulf Lundell som gjort den...!?

onsdag, maj 02, 2007 5:02:00 em  
Anonymous Anonym said...

Va e problemet?
/Tibbe

onsdag, maj 02, 2007 5:13:00 em  
Blogger Maria said...

Men kära du! SER du inte det!? Du behöver verkligen köpa nya glarror!!!

onsdag, maj 02, 2007 5:15:00 em  
Anonymous Anonym said...

Ääääsch! Men var finns hennes högerarm? Det undrar jag.
/Tibbe

onsdag, maj 02, 2007 5:18:00 em  
Blogger Maria said...

Det undrade vi också... men vi blev lite illamående mitt i baklseätandet när denna kvinna flirtade med oss så skälmskt med sin blottade "gud-i-himmelen" så vi fixade inte att ta en titt efter den andra armen...

Men det är svårt att få till en likadan arm, fot eller vad det nu kan vara... då gömmer man lite elegaaant så där liksom!

onsdag, maj 02, 2007 5:23:00 em  
Blogger rigg said...

Lika intressant som att ställa sig frågan vad konstnären tänkte är vad han såg framför sig (jag menar inte heller stadshuset) när han målade!?

Appropå gräsliga tavlor och vad man ser framför sig... Ibland är jag tvungen att pinka i en toalett där det hänger en (gräsligt dåligt målad) tavla av en naken kvinna ovanför toastolen. Är man 174 cm tittar man rätt in i skötet om man tittar rakt fram. Jag har lärt mig sitta och pinka där :)

onsdag, maj 02, 2007 10:22:00 em  
Blogger Maria said...

Rigg: Ja huvva! Och vem är modellen, om det nu finns någon? Det kan vara konstnärens erotiska fantasier (FÖRMODLIGEN!)som tvingade honom/henne att måla upp skiten på en duk... många fantasier bör stanna inne i huvudet på folk...

Om konstnären tänkt sig att det är Stockholms stad vs Moder Svea, så bör Regeringen och Sverker Olofsson ta sig ett rejält snack med personen i fråga - då räcker det INTE med dagsböter, det skriver jag under på!

Det var inte trevligt att få dessa private parts mitt i bakelseätningen heller... tvi!

torsdag, maj 03, 2007 6:30:00 fm  
Anonymous Anonym said...

"Många fantasier bör stanna inne i huvudet på folk"
Tvärtom. Fler fantasier borde hamna på duk. (Fast man måste ju inte köpa dem, och de måste ju inte hänga på allmän plats).
/Tiberius Claudius Nero - Det romerska rikets andra kejsare

torsdag, maj 03, 2007 11:02:00 fm  
Blogger Maria said...

Ave Caesar: Du har så rätt! Jag ska faktiskt erkänna att jag själv målat en hel del nakna kvinnor i mina dagar... kanske borde fota av dem och lägga ut dem här och därmed slemmstämpla mig själv!!!

Mitt problem är större än att lyckas med att få till två armar... jag får oftast bara med bålen... sen tar duken ofta slut... men jag får med det viktigaste i allafall...!

/Livia Drusilla - Kejsar Augustus gemål

torsdag, maj 03, 2007 11:24:00 fm  
Blogger rigg said...

maria, köp större duk? :)

torsdag, maj 03, 2007 12:19:00 em  
Blogger Maria said...

Rigg: Det skulle inte funka i allafall - då skulle bålen bli större och så är jag tillbaka på ruta ett...!

torsdag, maj 03, 2007 12:27:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

torsdag, maj 03, 2007 1:14:00 em  
Anonymous Anonym said...

Smått läbbigt att återse "konstverket" så här på nära håll. Ibland är man tacksam för sitt synfel...
P.S.
Förresten så har jag googlat på ditt namn :-)Och ger mig till känna - kanske fler följer efter.
Bra blogg!

torsdag, maj 03, 2007 9:50:00 em  
Blogger Maria said...

Zeta: Jaha... är det DU... vi sitter i samma båt så att säga...!

Ja, jag skelar ju, så jag måste verkligen anstränga mig för att se alla detaljer i målningen (tack o lov)!

Tack för de goda vitsorden...

torsdag, maj 03, 2007 10:15:00 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, man kanske kan säga att vi sitter i samma båt ...(eller Finlandsfärja kanske? Eller vad det nu var som Erskine tänkt på.)
Var tvungen att kolla om du fick användning för kortet du tog i går.Och ack! så praktfullt det blev på din blogg - man blir bländad. Igen...

torsdag, maj 03, 2007 10:22:00 em  
Blogger Maria said...

Finlandsfärja tycker jag stämmer fint in på det arkitektoniska fuskbygget! Det är helt ok om du kopierar bilden på konstverket och drar upp den i en färgkopiator i naturlig storlek och pryder din vägg med - "passa på vet ja"... som vi säger här på avdelningen!

fredag, maj 04, 2007 10:07:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter