lördag, juli 14, 2007

Un petit förkyld...

Jag har klarat mig hela våren från alla förkylningar som verkar drabbat alla andra i min omgivning... vissa har det tagit om på hur många gånger som helst medan andra gått omkring och hostat och harklat i veckor, ja till och med månader... medan jag har stått pall... ända fram till nu, nu kastade jag in den berömda handduken - det känns ändå stoiskt tycker jag!

Det började kännas i halsen i förrgår, när jag fick besök alltså... vi satt på ett café och jag tog en kopp te för att bli av med den där torra känslan i halsen - men det blev bara värre... och nu har jag snörvlat och hostat och varit vek och svag sedan dess... att vara förkyld mitt i sommaren är ingen höjdare... undrar vem jag fick den av... umgicks ju med en liten kille på 5 månader för några dagar sedan... kan det vara kid-baciller!?

Nå... det var väl min tur helt enkelt... men kul är det inte... jag har fått för mig att Calvados är mycket, mycket bra mot förkylningar... och glass (men det är ju förövrigt ett super-duper universalmedel)! Så - där har ni mitt sällskap ikväll... i soffan... nysandes under en filt i värmen!

Etiketter:

8 Comments:

Blogger Shadow said...

Krya på dig!

söndag, juli 15, 2007 6:09:00 fm  
Anonymous Anonym said...

jag säger detsamma

söndag, juli 15, 2007 6:38:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Det är ganska typiskt, när man får semester och ska vara ledig då kommer det, det är precis som kropper säger nu har jag tid med den där förkylningen som jag inte hade riktigt tid med tidigare. Passa på och kryp in under en filt och kurera dig. Kram syster yster

söndag, juli 15, 2007 9:08:00 fm  
Blogger Maria said...

Tack snälla ni... achi!!!

söndag, juli 15, 2007 9:54:00 fm  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Hallo Maria:

"Calvados är mycket, mycket bra mot förkylningar... och glass"

Vad bra, då ska jag ta mig ett glas Calva nästa gång jag drabbas av glass.

;-D

söndag, juli 15, 2007 1:07:00 em  
Blogger Maria said...

Precis! Gott ska med Gott uppmuntras (och botas?)!!!

söndag, juli 15, 2007 1:38:00 em  
Blogger rigg said...

Men vänta nu Johnny, är Calvados bra mot glass? :)

söndag, juli 15, 2007 10:29:00 em  
Blogger Maria said...

Calvados är bra mot det mesta, även mot glass... men det ska vara en bra Calvados och en god glass alltså!

söndag, juli 15, 2007 10:43:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter