fredag, augusti 03, 2007

En stadig Marshallstack...


... är väl vad alla vill ha i sitt sovrum... det har i alla fall Mats o Malin i Östersund! Jag är här för att lära mig allt om den röda gitarren Gibsons hemligheter OCH så har jag skaffat en basist till bandet - Malin!

Malins meriter består av att tidigare varit basist i Swimming Tulips 1984-86, Anders & Glädjeflickorna 1989 och Hin Haley 2000-04. Hon har även varit gitarrist i Sexuals 1989-94 och i Ex-Babes 1990-97. Här har vi torrt på fötterna alltså... Malin ÄTER rock'n'roll till frukostflingorna!!!

Mick Karn är min favoritbasist och jag har tjatat om både Japan, Japan och Karn här på bloggen förut - men jeezus... han hanterar sin bas som ingen annan och vem kan kontra honom i coolness... trippandes runt i röda ballerinaskor!?

Nå, jag har blivit övertalad (överöst med smicker av Malin!) att ta mig an gitarr och sång i bandet... jag kände mig rätt ödmjuk (blyg!) när Andreas föreslog att vi skulle starta det här bandet och när han frågade om jag ville sjunga så backade jag genast bort från strålkastarljuset och intog självmant rollen som tamburist, andra sång och handklapp... men vad fan är det för rock'n'roll med det!? Jooo, det är av yttersta vikt i sammanhanget men nu jäklar ska det rock'n'rollas hardcorestyle!

... nu är det bara en trummis som saknas... sen räknar vi in...!

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Fikatanten said...

Jag kan förse er med hembakat i rödaste rappet, får jag följa med er på turné? Jag kan agera er hovkonditor!

söndag, augusti 05, 2007 7:44:00 fm  
Blogger Maria said...

Fikatanten: Abso-fuckin'-loutley!!! Vi ska bara hitta på ett bra bandnamn, sen kan du komponera ett bakverk till vår ära!

söndag, augusti 05, 2007 1:04:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter