onsdag, augusti 01, 2007

På min gata i stan...


... håller den där vietnamesiska restaurangen på att sätta upp en liten baldakin eller vad man kallar det... Jag gick precis förbi och den ser oerhört luggsliten och smutsig ut - näe, jag är oerhört skeptiskt! till denna inrättning!!!



... står den här bilen lite titt som tätt... under sommaren har jag sett en katt ligga och sussilura i fönstret... första gången jag såg det var jag tvungen att gå ner och titta... och nog ser det ut som en riktig katt - bara oerhört död!!!



... det hela känns oerhört olustigt och osmakligt... för det är verkligen en katt, eller har varit en katt... men den ser inte direkt uppstoppad ut... bara sovandes... eller rätt död!!! Jag ska iväg i några ärenden nu, men jag ska fota den på närmare håll så får vi se om jag lyckas fånga det ruggiga på bild lite bättre än från fyra våningar upp!!!

Update:


Urk! Det är något som inte stämmer med denna katt... det är, eller har varit en levande katt någon gång... but no more! Det har läckt något slags frö eller gryn och nosen ser rätt trasig ut på så här nära håll, nej detta är absolut ingen gosig låtsaskatt som ligger och spinner i bilfönstret... Something smells rotten in Denmark!

7 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Hejsan Maria.
Jag tror att det där skulle kunna vara en sån där låtsaskatt som ser verklig ut, och som rör sig, typ andas.

onsdag, augusti 01, 2007 3:37:00 em  
Blogger Maria said...

Men är dessa gjorda av en riktig kattkropp??? Det är verkligen riktig päls!!! Riktigt osmakligt!!!

onsdag, augusti 01, 2007 3:38:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Nä .. inte av kattkropp. Möjligen är pälsen en död katts.

onsdag, augusti 01, 2007 4:16:00 em  
Blogger stella sweden said...

Det kan också vara en förklädd kvinna i bbillig päls..;)

onsdag, augusti 01, 2007 11:34:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Näe du, det är något som inte är som det ska här... det är inte en låtsaskatt!

Stellapolaris: Frågan är om den förklädda kvinnan verkligen skulle sätta på sig en sååå billig päls... riktigt, riktigt billig och obehaglig!? Fast man vet ju aldrig med förklädda kvinnor i billiga pälsar... det är ju det som gör dem så spännande!

torsdag, augusti 02, 2007 8:46:00 fm  
Blogger Gudrun said...

...hoppas bara det inte är likmaskar som ser ut som frön....hua!!!

torsdag, augusti 02, 2007 1:59:00 em  
Blogger Maria said...

Gudrun: Det ser misstänkt ut som likmaskar... men det är gryn... tror jag!

torsdag, augusti 02, 2007 5:43:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter