onsdag, september 12, 2007

Siouxsie - Mantaray!


... jag (som tonåring) till vänster... originalet till höger... men det var väl ingen som trodde något annat!

Min gamla, gamla idol Siouxsie har kommit med sin första soloskiva - Mantaray... det är flera tidningar som skriver om den idag... och hon får god och bra kritik kära Siouxsie...

Själv köpte jag tre låtar från skivan: About to happen, They follow you, One mile below och Here comes that day. Det låter bra... det låter riktigt bra... och inte alls vad jag förväntade mig om jag ska vara ärlig - det är ett bra sound, det är lekfullt och inbjudande och hon gör sig fantastiskt bra i en produktion gjord idag 2007! Soundet är åt det lite burleska men med glimten i ögat och det gillar jag - glimtar i ögon. Hon har ofta kört i samma gamla hjulspår kan jag tycka och för en rastlös och lätt uttråkad själ funkar inte det mönstret! Jag går vidare... men ibland kan jag vända om och ta upp en tappad tråd eller en gammal väns hand igen - och det gör jag gärna med Siouxsies skiva Mantaray...
Hej gamle vän, du har fyllt 50 och är snyggare än någonsin... kul att ses igen!

... och jeeezus vilken stylish sida man får smaka sig fram på... snyggt-snyggt-snyggt, gott-gott-gott!


Siouxsie - Into a Swan

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Pullan!

Dig kan man lita på!!
Hörde rykten om Siouxsies återuppståndelse i morse.
Har tillbringat senaste halvtimman med misslyckad surfletning på sidor som inte velat öppna, inadekvat info och frustrationer.
Å så visade det sig att det bara var att gå in hos dig. Naturligtvis.
Tack min vän.
Det var roligt att få en glimt av spektaklet. Det känns bekant.
På ont men mest gott.
Jag kysser dig så länge - på min väg till Götet och sedan France!

onsdag, september 12, 2007 2:13:00 em  
Blogger Maria said...

Åååh kära älskade!
Jag fick också en något dualistisk upplevelse, men väljer att ta emot henne med öppna famnen...

Ha det så förljuvande i både Götet och i Marseille, så hörs vi när ni kommer hem igen! Då kan vi kolla hur vi kan få till fjällvandring och Brysselresa...!

Tusen blöta kyssar tebaks - jag har ett mumsigt läppglans med fruksmak på mig just nu!

onsdag, september 12, 2007 4:39:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter