måndag, september 03, 2007

Smoke Detector

Måndag morgon... hard work att komma upp... ni vet, man är så där luddig i kanterna och out of focus... men man tar sig upp och släntrar ut i duschen...

Väl intvålad och med värsta schampolöddret så hör jag något som tjuter å det gräsligaste... det är brandlarmet i hallen som gått igång!


- "WTF!!!"

Hur är det möjligt?
Och här står jag blöt och med schampolödder i ögonen... men larmet måste ju stängas av... och viktigast av allt - det kanske brinner någonstans i lägenheten! Att det skulle brinna i lägenheten kändes vid tillfället rätt osannolikt, men man bör inte bortse från det faktum att något måste ha triggat brandlarmet och då bör man för säkerhetsskull utgå från att det borde vara rök!!!

Blöt som en utestängd hund på en skotsk hed plaskade jag ut i hallen med löddret som enda sällskap... greppade min cykelpump och svingade den mot den lilla tjutande lådan tre meter upp i taket... jag fick till slut tyst på eländet... och då hörde jag... i köket hade jag satt på en cd innan jag släntrade in i duschen... och låten som nu ljudade ur ghättoblastern var... tro det eller ej... en låt från senaste skivan av Rilo Kiley - Smoke Detector...!

En otroligt bra låt... men som sagt, den sätter igång brandlarmet - bara så ni vet!

Etiketter:

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fan trort sa Moberg.

måndag, september 03, 2007 10:46:00 fm  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Usch. Fan för att duscha på morgonen innan jobbet. Jag brukar göra det kvällen innan.

måndag, september 03, 2007 11:35:00 fm  
Blogger Maria said...

Pappa: Just precis!

Johnny: Ja, det är ett pain in the ass... men ack så trevligt när det är gjort! Om jag skulle göra det kvällen innan så vill du inte se min frisyr dagen efter - scarymary!!!

måndag, september 03, 2007 12:25:00 em  
Blogger Maria said...

... och jag undrar fortfarande hur det är möjligt att en låt kan sätta igång brandlarmet!?

måndag, september 03, 2007 12:39:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Det blir så med heta vax. :-D

måndag, september 03, 2007 5:12:00 em  
Blogger Maria said...

hihihi... det är sååå det funkar här i världen!

måndag, september 03, 2007 5:54:00 em  
Blogger rigg said...

Otroligt, måste testas... ytterligare en låt att lägga i *leta efter* listan ;)

tisdag, september 04, 2007 5:41:00 em  
Blogger Maria said...

Rigg: Ja gör det... det är knappt så man tror det förrän man testat!!!

tisdag, september 04, 2007 6:59:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter