tisdag, november 06, 2007

Cabaret Voltaire - Nag nag nag!



Jag gillar inte att tjata på andra... jag gillar själv inte att bli tjatad på... jag tjatar inte... jag går ner i betamode... jag håller låg profil... jag försvinner ut genom köksdörren...

Nej, tjat tjat tjat är inte trevligt på något sätt!

Däremot är jag oerhört duktig på att tjata på mig själv... jodå, det är nag nag nag allt som oftast, både högt och lågt, i smyg och en rejäl utskällning vid köksbänken ibland... och det vet ni ju, jag brukar ju begära skillsmässa från mig själv rätt frekvent här på bloggen - man tröttnar på att höra sin egen inre röst ibland!

Men det är också så - att man allra som oftast vet bäst själv - ibland åtminstone... och då kan man känna sig stolt över att man inte gav sig! Man får stå där och le åt sig själv och säga "... ok, baby, vad var det jag sa!?"... och så klappar man sig själv på axeln och tackar för sitt eget tjuriga sinne, att man inte gav upp... att man ändå lyssnade någonstans långt där inne... man får oftast rätt!

Men att ge upp för lättvindigt är inte heller min melodi, därav denna eviga kamp mot mig själv... jag är både blyg och rättfram, orädd och försiktig... jag är stenbock... och stenbockar vet vad de vill... och inte vill... så, den eviga kampen fortsätter!


(tänk om jag 1983, när jag lyssnade som mest på den här låten, vetat att jag skulle använda mig av den 2007 för att beskriva mig själv... noooo... not me... eller... !?)

Etiketter: ,

4 Comments:

Blogger stella sweden said...

misstänkte väl att jag kan väl för faun inte vara ensam om att prata o tjata på mig själv...eller vara den enda i universum som är sååååå trött på mig själv ibland....att jag ibland utser mig till både mordbrännare och brandkår...

menar...vi VET vad vi vill...men det vet inte andra..

;)

tisdag, november 06, 2007 8:03:00 em  
Blogger Maria said...

Stellapolaris: Skönt med en bundsförvant! Jag är öppen med att jag pratar med mig själv både natt som dag... många är de som ifrågasätter min mentala hälsa, men jag är mer oroad över deras - alltså de som påstår att de INTE pratar med sig själv... hur löser de sina problem undrar jag!

(blinkar och ler åt mig själv och önskar mig en chokladbakelse med hallonsås... och klockan är inte ens 9 än!)

onsdag, november 07, 2007 8:59:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Haha!
Tack för morgonskrattet!
Menar ditt svar så klart! (ajabaja Stella, inte prata i gåtor nu, fast Maria brukar ju begripa)

Jag har också undrat hur i helskotta de hanterar sina problem - och på jobbet händer det dagligen att jag utbrister - "nu behöver ingen svara eftersom jag diskuterar med mig själv" -

Psst...här fick jag ju uppslag till ett blogginlägg!

onsdag, november 07, 2007 9:16:00 fm  
Blogger Maria said...

StellaP: Jajjamensan... här fattas det mesta! (förstå's alltså, inte saknas!)

onsdag, november 07, 2007 1:33:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter