fredag, november 09, 2007

Mousserande björksav i Sápmi


(Klicka för större bild)

Ok, vad var det nu som hände igår nu då förnånting förnånting...
Jo, förstår ni kära ulliga och krulliga vänner!
Jag var på invigning av Nordiska Museets nya utställning - Sápmi!
Det var min vän L8-Lee som bjöd med mig så generöst för att se den nya utställningen där även kronprinsessan Vickelitickelitoria Bärnadått benådade oss med en visit för att galant knäppa på en knapp så duktigt... och det är väl inte för mycket begärt att hon bör susa runt och trycka galant på lite knappar här och där med tanke på appanaget (vilket jag tycker vi kunde göra något annat och mycket vettigare för än att försörja kungahuset - det är INTE bra att gifta sig med sina kusiner, det vet vi ju redan... speciellt om man är kunnig i egyptologi eller har tittat på filmen Den sista färden eller om vi använder vårat vanliga bondförnuft!)

Nå! Det var en väldigt trevlig tillställning i mycket trevligt sällskap... och medan L8-Lee flirtade med utvald medlem i bandet så flirtade jag flitigt med Gustav Vasa!
Det bjöds på SAV - mousserande vin gjort på björksav från jämtland samt souvas (reninnanlår) men nu är jag inte speciellt förtjust i renkött så jag höll mig till det mousserande alternativet! By the way så påminner ju ordet souvas oerhört mycket om orden souvlaki!

Min vän L8-Lee är även porträtterad i utställningen och jag kan inte annat än att konstatera att man nått den ärofyllda åldern att man nu kan ses som museiföremål!

En mycket stilig man vid namn L-M visade upp sin lätt höstruffsiga bringa i en djupt urringad t-shirt på en loopande film också... han utnämndes av hela församlingen till The Sexiest Man in Sápmi!

Grattis!!!

Så! Detta var vad jag gjorde igår... några frågor på det?

2 Comments:

Blogger Lotta said...

gammal dammig & utställd... jeezus ! :)

fredag, november 09, 2007 12:13:00 em  
Blogger Maria said...

Hellre det än: gamig, damig och utskälld!

fredag, november 09, 2007 1:49:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter