tisdag, december 04, 2007

Cupcakeshysterin är här nu!

I USA har cupcakehysterin varit i hetluften ett tag... och jag misstänker starkt att den är på väg att landa här i gamla Svedala nu - trust me!

Listen Up här nu!
Jag snackar alltså inte om de där vulgära monstermuffinsen, stora som fotbollar, vilka funnits på caféerna i ca ett årtionde... no no no... jag snackelisnackar om de här fantastiskt vackra cupcakesen... något mindre och med den mest frivola och ljufveliga frostingen man kan tänka sig... ta en titt på nedanstående blogg så förstår ni vad jag snackar om:

Cupcakes take the Cake

Idag skall jag spatsera in på det nyöppnade plejset Södervegg på Katarinabangata 27 (ligger oroväckande nära i mina hoods för att jag ska slinka in där VARJE dag!) och köpa med mig två luxuösa cupcakes hem till mig och min vän Åsa... för vi ska ses idag över en kopp te hemma hos mig och så ska hon minsann få inspektera mitt renoveringsobjekt - Les Hall... och det ska hon banne mig göra med en cupcake pyntad med fantaboulus frosting toppad med guldflagor i sin ena framtass - allt annat vore ju fullkomligen urlöjligt!






Fotona på dessa godsaker är lånade från Cupcakes take the cake


Jag tycker nämligen att bakverk ska vara vackra...
inte bara goda... utan även vackra!

Är ni med på tåget?
Det är nämligen jag!

Ja, ja... fast jag susar ju fram i min Volvo P1800 med en vacker konfektyrask i mitt knä... fylld till bredden av de ljuvligaste cupcakesen... som en ask fylld utav Marie-Antoinettes vackraste drömmar... ja, min själ... där har ni mig!

- "Tadaaah raringar, vi ses... jag måste riva av en burnout!"

Etiketter:

10 Comments:

Blogger Lotta said...

Ååå är det såna som du ska baka till mej ??!! Eller !

tisdag, december 04, 2007 7:02:00 em  
Anonymous Anonym said...

Eller till jul?

tisdag, december 04, 2007 7:40:00 em  
Blogger Lotta said...

Ja till jul tycker jag passar !! Fast då blir det ju till mej iallafall :)

tisdag, december 04, 2007 7:44:00 em  
Anonymous Anonym said...

En liten smakbit kan man väl få?

tisdag, december 04, 2007 10:39:00 em  
Blogger Lotta said...

Det kanske räcker till alla... till & med till tomten

tisdag, december 04, 2007 11:42:00 em  
Blogger Maria said...

Lotta och Pappa Edmund: Här var det livat och glatt utan min medverkan... jag lovar allt till er båda... jag är er goda fé i jul!

Det blir en fin jul i år ska ni se...

onsdag, december 05, 2007 6:28:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag blir choklad

onsdag, december 05, 2007 7:48:00 em  
Blogger Fikatanten said...

Hoppsan hejsan! Här åker man bort några veckor och då passar råttorna på att dansa på bordet! Har du tagit över matbloggandet från mig nu eller!?

Jag har ett riktigt gott recept på en frosting som du ska få av mig!

torsdag, december 06, 2007 11:33:00 fm  
Blogger Maria said...

Välkommen tillbaka Fikatanten... det ska bli trevligt att höra om din resa!

torsdag, december 06, 2007 3:02:00 em  
Blogger Lotta said...

Ge Maria frosting-receptet snabbt som attan.... så att hon hinner öva till jul... när jag & Edmund ska få smaka :)

torsdag, december 06, 2007 5:01:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter