måndag, december 03, 2007

Volvo P1800... Amore Baby!

Ett trevligt avbrott mitt i arbetet med att peta bort gammal färg och spackel från väggarna - min bror ringer...

- Tjena... jag ringde fel... skulle ju till andra syrran! Men hur är det med dig då?

... och så blev det en massa snack om volvo P1800...

- "Det finns några till salu på Blocket just nu... jag skickar över länkar... vänta..." , säger han...



1973:a för 120.000 kr


År ej angivet för 115.000 kr


1966:a för 150.000 kr


År ej angivet för 95.000 kr


1961:a för 60.000 kr

Hade jag stålar att lägga på en snygg bil så skulle jag lätt kasta fram 60-papp för den här sista ljufveliga godbiten från 1961 med delad kofångare, snygg grill och bandyklubbslister på sidorna... suck... vad stylish jag skulle vara i den alltså... med
en av mina vackraste vintagehandväskor i högsta hugg... mmmhhhh... oh yeah!

Min brors nya renoveringsobjekt... ?
Den här "otäckingen"... om katten själv, dvs jag, får bestämma:


Lotus Europa S2 1969:a för 55.000 kr

Men jag fick en känsla av att han inte nappade på min idé... bror min... hmmm konstigt... den skulle kunna bli hur läcker som helst juh!

Etiketter: ,

3 Comments:

Blogger stella sweden said...

Snygga bilar...jag gillar Alfa Romeos...Alfetta GTV-81 med cab är inte helt fel att svassa runt i på sommaren...
;)

tisdag, december 04, 2007 6:55:00 em  
Blogger Maria said...

StellaP: Jag gillar gamla sportbilar... och bilar som Morris Minor... och Anglia... och en massa annat hela tiden och jämt!

Fast huvudsaken är att man svassar så ofta man kan och i alla möjliga och omöjliga formationer!

onsdag, december 05, 2007 9:48:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Var hittade du p1800 för 60 lakan.
Jag måste ha en och det är det billigaste jag sett i riket hittills för en som inte bara är ett tomt skal kvar.
Mvh !
mherrstrom@hotmail.com

lördag, september 05, 2009 10:16:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter