lördag, december 01, 2007

Renovering kräver invigning av pompösa former!

Efter att ha tömt hela hallen på pryttlar och kastat bort halva mitt bohag som var stationerat på vinden, så har Lillagumman och jag tejpat fast papp på golvet och testat olika skrapor och metoder för att få bort tapeten effektivt och snyggt från väggen. En expert boende en trappa upp kom in och sa sitt om hur vi enklast får bort färgen från taket och hur efterarbetet borde läggas upp - min hall kommer snart att vara ett sobert bibliotek kombinerad lounge...

Oh-la-la... tries bien!

Lillagumman hasade sig precis över till soffan där hon nu sitter som ett litet sömnigt pungdjur i en trädklyka... och i morgon kommer resten av possit som ska hjälpa mig att renovera min hall... sen blir det invigninsfest... någon gång mellan jul och midsommar!

Lillagumman, som själv låter renovera sin lägenhet i detta nu, frågar om det kan anses passande att inviga det nya badrummet med mandelkubb... och det tycker den här bloggredaktionen naturligtvis att det är... vi ser fram emot att tugga mandelkubb i det nyrenoverade badrummet samtidigt som vi försöker vissla!

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Gudrun said...

Mmmm...vissla med munnen full av kubb är en konst vilken det var längesedan man övade sina färdigheter i...
HejHopp!
Hoppas du har det bra
Gudrun

tisdag, december 04, 2007 11:11:00 fm  
Blogger Maria said...

Hej Gudrun!
Jag visslar ofta, men sällan med kubb i truten - det ska bli ändring på det från och med nu... mandelkubb is the shit!

Allt väl med mig mitt i hallrenoveringen... hoppas att du lever livets glada dagar du med!

tisdag, december 04, 2007 12:14:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter