tisdag, november 27, 2007

- "Jaha... det här börjar ju bra!"



21:44 gick vi och lade oss igår... jag och min nya sambo/inneboende... på gränsen till rekord, men vi skyllde på vinet!

Klockan 04:17 vaknade jag av att jag snarkade till... jag snarkar inte till vardags... jag skyllde på vinet!

Klockan 05:17 vaknar jag av att någon rispar en tändsticka mot ett plån... och tänder kandelabern som står på salongsbordet... jag sätter mig yrslig och rufsig upp i sängen och möts av ett "Godmorgon, jag är hungrig.. och så måste jag blogga!".

Min sambo/inneboende krafsar runt i köket och vips så sitter hon och äter frukost medan jag fortfarande sitter yrslig och rufsig i sängen och knappt förstår vad som händer...

- "Men kära nån... varför äter du frukost nu för...!?" frågar jag...

- "Tja... jag kanske ska ut på stan och shoppa!" säger hon...

- "Men herregud, ska du stå och hänga utanför Åhléns City flera timmar innan de öppnat hade du tänkt...!?"

En timme senare sitter jag själv och äter frukost, medan hon nu förflyttat sig till soffan med en filt... vi tittar på nyheterna och zappar över till Animal Planet där det handlar om orangutanger och andra gulliga och ogulliga djur... och morgonpigga snillen spekulerar:

- "Ursäkta mig, men det snackas om att pirajor kan äta upp en ko på tre röda sekunder!!! Vem har väl någonsin sett pirajor äta någonting... och på så kort tid!???"

- "Ja inte jag i allafall!!!"

- "Nej just det... fan vad de ljuger på de här djurprogrammen jämt!"

Ytterligare en timme senare yrslar en koalahanne (moi!) ut genom dörren muttrandes:

- "Ja, någon måste ju dra in stålar till det här hushållet... för det ska ju tydligen shoppas på dagtid när en annan får slita på jobbet... och pengarna måste ju in för räkningarna måste ju betaaalas!!!"

Kommer till jobbet och får följande sms: "Allt är svabbat och klart... men koalan har pinkat in revir i hallen och det vägrar jag torka upp!"

Jag svarar: "Var glad att han inte bajsade!"

... tja och nu sitter jag här... och kan intyga att koalaöron är oerhört effektiva nu när termometern sjunkit till nära noll-strecket...

4 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Usch ja. Jag hade önskat ig koalaöron i morse. Det var så kallt att öronen höll på att ramla av, men trots det bar jag min öronlappslösa keps.

tisdag, november 27, 2007 10:54:00 fm  
Blogger Maria said...

Johnny: Ikväll tycker jag att du gör två stycken såna där garnbollar man gick göra på lekis/pyssel/dagis... en rund pappskiva med hål i mitten och så virar du garn runt och knyter till... sen köper du ett hårdiadem och klistrar fast garnbollarna på - så kan du också gå omkring som en färgglad koala imorgon!

tisdag, november 27, 2007 12:04:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

maria: Nja.. jag tror öronen nog får ramla av i alla fall.

tisdag, november 27, 2007 1:14:00 em  
Blogger Maria said...

Näeee... feeegis!

tisdag, november 27, 2007 1:28:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter