torsdag, november 22, 2007

... och så blev det torsdag...

Holy Canoly... vart flyr dagarna vägen... Marcel Proust stod lika undrande som jag... det var ju nyss måndag...

Inbjudningar till glöggish och julgodisfixeri smyger sig in via olika kanaler... själv bjuder jag nog inte på glöggkalas detta år (kors i taket och hoppsan-kerstin!!! det är första gången jag skippar detta solklara evenemang!)... jag har nämligen bjudit in till en hallrenovering istället - det är nästan precis lika trevligt... eller!?

Jag tänker alltså renovera min hall... och för att få tummen ur vagnen så har jag bjudit in några vänner som ska få pilla ner färg från sprickorna i taket, slita bort tapeten från väggarna samt spackla eländet... själv står jag prydd i rena rama 50-talshemmafru-munderingen och bjuder på mat och glögg i kombination med glada tillrop, uppmuntrande tjolahoppsansteg samt erbjuder mig att torka svett ur pannan på folk... sen fixar jag målningen själv. Jag har valt att kalla evenemanget för en "Underarbetesfest"!

Sen blir det invigning... man har alltid anledning att inviga något i sitt hem!

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter